آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در مازندران


آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در این استان خبر داد.

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر آب گرفتگی معابر، رعد و برق و وزش باد در مازندران، اظهار کرد: با توجه به اینکه کانال های معابر پاسخگوی حجم زیاد آب در بارندگی های شدید نیست آب گرفتگی آنها محتمل به نظر می‌رسد.

وی افزود: با توجه به بارندگی اعلام شده در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پایان هفته همراه با کاهش دما، وزش باد و رعد و برق این هشدار به فرمانداران سراسر مازندران داده شده است اما احتمال اینکه بارش ها شرق استان را بیشتر در بر بگیرد وجود دارد، در این راستا ضرورت حضور نیروهای امدادی در شرق را پیش بینی کرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی کشاورزان به بالا آمدن آب رودخانه ها توجه داشته باشند و دامداران نیز در ارتفاعات به دلیل خطر صاعقه دام های خود را جمع آوری کنند و همچنین به دلیل گل آلود شدن آب و بالا آمدن آب رودخانه ها پرورش دهندگان ماهی نیز سردهنه های آب را ببندند.

احمدی ادامه داد: به دلیل باد شدید کشاورزانی که محصولات گلخانه‌ای پرورش می‌دهند، فضای مربوطه را استحکام ببخشند و به شهرداری‌ها نیز نامه زده شد تا نسبت به استحکام تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی در پاسخ به اقدام لایروبی رودخانه ها نیز گفت: لایروبی رودخانه ها از سوی قانون به آب منطقه‌ای واگذار شده و در حال حاضر لایروبی حجم بسیاری از رودخانه ها انجام شده است اما با توجه به اینکه رودخانه ها پویا هستند، به منظور جلوگیری از سیل و سیلاب، این کار باید به صورت مداوم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران، گفت: تمام دستگاه‌های امدادی برای حوادث احتمالی در حال آماده‌باش هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق