ترکیه بیش از 200 پناهجوی افغان را در دریای اژه بازداشت کرد


ترکیه بیش از 200 پناهجوی افغان را در دریای اژه بازداشت کرد

شفقناافغانستان-طبق اعلام مقام‌های دولت ترکیه و سازمان بین‌المللی مهاجرت، گارد ساحلی ترکیه بیش از 200 پناهجوی افغان را بازداشت کرده است. گفته می‌شود آنان از طریق دریای اژه به سمت اروپا در حرکت بودند. به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، مقام‌های گارد ساحلی ترکیه می‌گویند این افراد امروز (چهارشنبه، 6 مردادماه) در دریای اژه در حالی بازداشت شدند که با...

ترکیه بیش از 200 پناهجوی افغان را در دریای اژه بازداشت کردترکیه بیش از 200 پناهجوی افغان را در دریای اژه بازداشت کرد

شفقناافغانستان-طبق اعلام مقام‌های دولت ترکیه و سازمان بین‌المللی مهاجرت، گارد ساحلی ترکیه بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغان را بازداشت کرده است. گفته می‌شود آنان از طریق دریای اژه به سمت اروپا در حرکت بودند.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، مقام‌های گارد ساحلی ترکیه می‌گویند این افراد امروز (چهارشنبه، ۶ مردادماه) در دریای اژه در حالی بازداشت شدند که با قایق به سوی ایتالیا در حرکت بودند.

مقام‌های ترکیه، گفته‌اند که گارد ساحلی، یک قایق را با ۲۳۱ نفر پناه‌جو در دریای اژه گرفت که از این میان ۲۰۸ تن آنان شهروندان افغانستان و سایر سرنشین‌های آن، از کشورهای سوریه، ایران، اریتره و پاکستان بودند.

گارد ساحلی ترکیه، دو شهروند ترک را نیز که مالک قایق بودند بازداشت کرده و پناهجویان بازداشت شده را به مرکز اخراج در شهر ایواچیک در غرب این کشور، فرستاده است.

این پناه‌جویان، در حالی بازداشت شده اند که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و افزایش ناامنی‌ها، روزانه صدها نفر از راه قاچاق به ایران و از آن‌جا به ترکیه می‌روند.

در حال حاضر، ترکیه میزبان بیش از ۳ میلیون پناهجوی سوری است و مقام‌های ترکی تلاش دارند تا از موج پناهجویان افغانستان به این کشور جلوگیری کنند، به همین منظور این کشور در حال ساخت یک دیوار به امتداد ۶۴ کیلومتر در مرز با ایران است.

ترکیه، یکی از گذرگاه‌های رسیدن بسیاری از پناه‌جویان آسیایی به کشورهای اروپایی است و در حال حاضر، پناهجویان افغانستانی زیادی در این کشور به سر می‌برند که بر اساس آمار آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان، بیش از ۱۰۰ هزار پناهجوی افغانستانی در سال گذشته در ترکیه حضور داشتند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش