دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های خیران است


دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های خیران است

سمنان-ایرنا- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: مقتدای خیران بدون شک حضرت علی (ع) است که با توجه به سفره کوچک و مختصر خود دست با سخاوتی داشت و همواره در خیرات پیش قدم بود و این دانشگاه بهترین جایگاه برای انجام فعالیت‌های خیران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بنیان جوادی عصر چهارشنبه در وبینار نکوداشت هفته ملی مهارت با عنوان کارآفرینی، آموزش های فنی و حرفه ای، نقش خیران در توسعه آموزش های مهارتی که به میزبانی دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان برگزار شد، افزود: کسب و کار باید از راه حلال باشد، فرد به حقوق شرعی خود عمل کند و فن خود را به دیگران آموزش دهد.

وی اظهار داشت: همه کسانی که در حوزه مهارت آموزی، اشتغال و کسب و کار فعالیت می کنند باید به گونه ای هدف گذاری کنند که میزان آمار اشتغال کشور بالا برود و خیران نیز به عنوان بانیان خیر می توانند در این راه نقش مهمی داشته باشند.

بنیان جوادی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای بهترین جایگاه برای انجام فعالیت های مهم خیران است و فرهنگ کار و کارآفرینی باید در سرلوحه کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه اشتغال وجود داشته باشد، دستیابی به بقیه امور آسان است و گره بسیاری از مشکلات از قبیل ازدواج و اختلافات خانوادگی باز می‌شود که در این راه دانشگاه فنی و حرفه ای نقشی کلیدی بر عهده دارد و باید در جهت اشتغال و کارآفرینی همچون گذشته نقش پر رنگ و پرباری داشته باشد.

نیاز صنعت امروز به پنجه های کارآمد دانشجویان فنی و حرفه‌ای است

مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در این وبینار، بیان کرد: ماموریت دانشگاه فنی و حرفه ای به تعبیر مقام معظم رهبری تربیت پنجه های کارآمد است و امروز نیاز صنعت به همین پنجه های کارآمد قابل مشاهده است.

یعقوب دادگر اصل افزود: تعریف کارآفرینی شکل خاصی از نوآوری است و یک کارآفرین با ریسک پذیری به دنبال تبدیل ایده به محصول است و رسالت ما در این دانشگاه قرار دادن دانشجویان در مسیری است که این تجربه را کسب کنند تا بتوانند یک کارآفرین موفق شوند.

دادگر اصل اظهار داشت: جنس پژوهش در این دانشگاه با دانشگاه های دیگر متفاوت است و پژوهش ما کاربردی است و طرح های پژوهشی اساتید و دانشجویان نیز بر همین اصل استوار است.

مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه دانشگاه، علم و مهارت را با هم تلفیق کرده تا به اشتغال دست پیدا کند، گفت: هدف ما این است که با توسعه مراکز رشد و کانون های شکوفایی و خلاقیت، اساتید و دانشجویان را به سمت پژوهش های کاربردی و اشتغال زا حرکت دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها