دانشگاه علوم پزشکی سمنان در قرقیزستان کلینیک درمانی تاسیس می‌کند


دانشگاه علوم پزشکی سمنان در قرقیزستان کلینیک درمانی تاسیس می‌کند

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: طبق تفاهم نامه بین وزرای بهداشت و درمان 2 کشور ایران و قرقیزستان، کلینیک درمانی توسط این دانشگاه در قرقیزستان ایجاد می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای توسعه اقدامات بین المللی، تفاهم نامه هایی بین وزرای بهداشت و درمان ۲ کشور ایران و قرقیزستان در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی منعقد شده است.

وی اظهار داشت: در این تفاهم نامه، همکاری های ۲ کشور جهت هماهنگی و اجرا به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واگذار شده است.

دانایی با اشاره به برنامه ها و دیدارهای انجام شده در این سفر، افزود: در این سفر ملاقات های موثر و خوبی با رئیس دانشگاه IUK و نمایندگانی از وزارت بهداشت کشور قرقیزستان، نمایندگان معاونت دارو و معاون بین الملل وزارت بهداشت و درمان و همچنین جمعی از مسئولان اقتصادی کشور قرقیزستان برگزار شده است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از انعقاد این قرارداد، بیان کرد: پس از برگزاری نشست های مختلف، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در کمترین زمان ممکن و پس از کسب مجوزهای لازم، کلینیک درمانی خود را در شهر پیشکک، پایتخت این کشور ایجاد کند.

دانایی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های کشور قرقیزستان منعقد شده است، جهت تأسیس این کلینیک و همچنین تجهیز و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، همکاری های لازم با این دانشگاه ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با شکل گیری این اقدامات، برنامه های بین المللی سازی دانشگاه شامل جذب دانشجویان پزشکی خارجی و ارتباط با دانشگاه های دیگر در حوزه پژوهش و همچنین ساخت بخش های بیماران بین االملل (IPD)، با تأسیس این کلینیک کامل و با استقرار تیم درمان این دانشگاه در کشور قرقیزستان، فضای مناسب برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر منطقه اوراسیا هموارتر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: این اقدام برای اولین بار توسط این دانشگاه در کشورهای منطقه اوراسیا انجام شده است که نقش به سزایی در توسعه ارتباطات با سایر کشورهای همسایه و منطقه به ویژه در حوزه پزشکی و سلامت ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی