یادکردن مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی


یادکردن مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره جهاددانشگاهی را به عنوان مولود انقلاب اسلامی خطاب کرده اند.


پورعابدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
یادکردن مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره جهاددانشگاهی را به عنوان مولود انقلاب اسلامی خطاب کرده اند.

محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی طی ۴۰ سال اخیر اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه جهاددانشگاهی کشور از بدو تاسیس، الگو سازی فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه با استفاده از شعار «ما می‌توانیم» بوده است.

او افزود: جهاددانشگاهی همواره تلاش کرده تا با نگاه به توان داخلی و توجه به تجربیات و متخصصان و دانش پژوهشان ایرانی بتواند مشکلات دانش بنیان‌ها و دیگر معضلات موجود در جامعه را با راه حل‌های علمی و منطقی پیدا کند.

فعالیت جهاددانشگاهی کشور در دوران دفاع مقدس

پورعابدی تصریح کرد: جهاددانشگاهی کشور طی ۴۰ سال اخیر علی رغم شرایط مختلف موجود در جامعه در ابتدای تاسیس خود در سال ۵۹ با کمک به مدیریت دانشگاه‌ها برای بازگشایی در زمان دفاع مقدس به منظور پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان و رزمندگان دفاع مقدس نقش‌های متفاوتی را با اولویت قرار دادن آن‌ها در زمان جنگ ایفا کرده است.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: توسعه و سازندگی کشور، فعالیت حرفه‌ای در زمینه بومی سازی فناوری‌های مورد نیاز کشور و بهبود و توسعه آن‌ها جزو فعالیت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است و هم اکنون جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی و علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی و پزشکی و علوم انسانی و علوم اجتماعی و هنر فعالیت‌های مختلفی را ایفا کرده است.

پورعابدی تاکید کرد: جهاددانشگاهی در دورانی که کشور با تحریم‌های ظالمانه‌ای رو به رو بوده سعی کرده تا برخی از نیاز‌های صنایع و سازمان‌های اجرایی را در حوزه‌های پزشکی و نیاز‌های دارویی و درمانی برای کشور رفع کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور در ادامه تصریح کرد: جهاددانشگاهی همیشه مورد لطف مقام معظم رهبری قرار گرفته است و ایشان در دیدار با جهادگران جهاد دانشگاهی همواره جهاد را به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی خطاب کرده اند.

نوین بودن فعالیت‌های همه جانبه جهاددانشگاهی از دیدگاه مقام معظم رهبری

پورعابدی گفت: مقام معظم رهبری مجموعه فعالیت‌های انجام شده از سوی جهاددانشگاهی طی ۴۰ سال اخیر را همیشه به عنوان فعالیت‌های نوین در حوزه پژوهش و فناوری علمی و آموزشی و فرهنگی مطرح کرده اند.

ارز آوری ایران با استفاده از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: در جلسه فناوران و جوانان فعال جهاددانشگاهی با مقام معظم رهبری، جوانان توانستند بخشی از طرح‌ها و دستاورد‌های خود را در حوزه فناوری به مقام معظم رهبری نشان دهند و ایشان هم در این زمینه حمایت‌های خوبی از مجموعه جهاددانشگاهی داشتند و همین دیدار باعث شد تا جهاددانشگاهی در سال ۹۸ و ۹۹ مطابق ۱۵ میلیون یورو از سوی صندوق توسعه ملی برای طرح‌های فناورانه حمایت شود که هم اکنون برخی از این فعالیت‌ها با حمایت‌های همه جانبه دولت به ثمر نشسته و به اتمام رسیده است و برخی از آن‌ها هم در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.

پورعابدی ادامه داد: امیدواریم که تا پایان امسال قسمت اعظمی از این طرح‌های فناورانه که عمدتا به کاهش وابستگی ایران به کشور‌های خارجی کمک می‌کند و می‌تواند به ارز آوری ایران و جلوگیری از ارز از کشور موثر باشد همواره تحقق یابد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !