کشف 7350 دستگاه رمزارز غیرمجاز


کشف 7350 دستگاه رمزارز غیرمجاز

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : هفت هزار و 350 دستگاه استخراج رمز ارز از ابتدای شروع فعالیت رمز ارزها در استان تاکنون در شبکه برق تحت پوشش منطقه کشف و جمع آوری شده است.

سیاوش کریمی چهارشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور، اظهار داشت : سالانه شاهد افزایش رشد چهار درصدی مصرف برق هستیم که امسال در فروردین و اردیبهشت حدود ۲۰ درصد رشد غیرعادی داشته ایم ، که پس از بررسی‌ ها علت این افزایش، استفاده فراگیر از دستگاه های تولید رمز ارز در شبکه برق اعلام شد .

وی با بیان اینکه تولید برق متاثر از افزایش دمای هوا و کاهش بارش هاست خاطرنشان کرد : وقتی بارندگی کم شود و مخزن سدها طبق نیاز، آبگیری نشود این نگرانی به وجود می آید که در ادامه تابستان، ممکن است آب پشت سدها کم شود و ظرفیت تولید برقابی را از دست بدهیم.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به علت افزایش بار در شبکه ، افزود : افزایش دما و بار مصرفی در دستگاه های سرمایشی باعث بالا رفتن مصرف در شبکه شد.

کریمی ادامه داد: در تمام بخش های صنعت، کشاورزی و حتی خانگی این روند در حال افزایش بود، که مصوباتی جهت شناسایی و جمع آوری دستگاه های رمز ارز غیر مجاز انجام شد و این دستگاه ها با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی، جمع آوری شد و همچنان در حال کشف این دستگاه های غیرمجاز هستیم.

وی گفت: در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، آبادان و اهواز استفاده از ماینر بیش از شهرستان‌های کوچک است.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خاطرنشان کرد : خوشبختانه قانونی برای عدم فعالیت دستگاههای رمزارز مجاز در ماه های گرم سال تصویب و اجرا شد.

کریمی تصریح کرد : برای کاهش مصرف برق ، مواردی همچون جمع‌آوری دستگاه های رمزارز، کنترل مصرف در ساعات اداری و صدور بخشنامه ممنوعیت کولر گازی در اکثر استان‌ها به جز استان‌های گرمسیر مثل خوزستان و بوشهر، مطرح و اجرایی شد .

وی گفت: همچنین در۲ تا سه هفته اخیر، مصرف برق ادارات با همکاری بسیج و سپاه کنترل شد و در حوزه برق خانگی خاموشی نداشتیم و بیشتر در حوزه صنایع، کشاورزی، بخش اداری، معابر و جمع آوری ماینرها خاموشی های با برنامه ای ارائه شد که در نهایت منجر به مدیریت مصرف برق مشترکین شد.

صرفه جویی یک هزار و ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در خوزستان

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان در حاشیه این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت : همکاری سپاه و بسیج با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان باعث شده یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

سرهنگ پاسدار عادل ساری با بیان اینکه خوزستان بعد از تهران، بزرگترین مصرف کننده برق کشور است ، گفت : بسیج کارگری با تکیه بر پیشرفت علم، پیشنهاد داده که برخی شرکت‌های بزرگ در استان خوزستان در تامین برق موردنیاز خود، خودکفا شوند.

وی ادامه داد : چنانچه این شرکت‌ها از ژنراتورهای تولید برق استفاده کنند کمک بزرگی به صنعت برق شده و از افتادن به به چالش بی برقی نیز رها خواهیم شد .

رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت مصارف ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور ) در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با حضور سرداران سپاه حضرت ولیعصر خوزستان(عج) و ارتباط زنده با مدیرعامل شرکت توانیر و معاونت عملیات بسیج کل کشور برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس