تبلیغات بی پایه و اساس مافیای کنکور برای بازی با روح و روان هزاران داوطلب


تبلیغات بی پایه و اساس مافیای کنکور برای بازی با روح و روان هزاران داوطلب

یک مشاور تحصیلی گفت: مافیای کنکور، مشاوران سازمان سنجش نیستند و با تبلیغات بی پایه جهت انتخاب رشته با روح و روان هزاران داوطلب بازی می‌کنند.


چگنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
تبلیغات بی پایه و اساس مافیای کنکور برای بازی با روح و روان هزاران داوطلب

یک مشاور تحصیلی گفت: مافیای کنکور، مشاوران سازمان سنجش نیستند و با تبلیغات بی پایه جهت انتخاب رشته با روح و روان هزاران داوطلب بازی می‌کنند.

محسن چگنی مشاور تخصصی کنکور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری اظهار کرد: انتخاب رشته برای خیلی از مشاوران کنکور نوآوری بسیار زیادی دارد که همین موضوع باعث تبلیغات کذب و ایجاد فشار مالی و مشکلاتی روی والدین و فرزندان آن‌ها می‌شود.

او افزود: قبولی با رتبه‌های نجومی در دانشگاه‌ها و رشته‌های معتبر و کدرشته‌های مخفی یا ارتباط مخفی با کارکنان سازمان سنجش از مشکلات آن هاست و به اینصورت مافیای کنکور با تبلیغات بی پایه و اساس با روح و روان داوطلبان کنکوری بازی می کنند.

چگنی تصریح کرد: برخی از مافیای کنکور دست به انتشار کارنامه‌هایی می‌زنند که تمام حقیقت را بیان نمی‌کند. به عنوان مثال، دانشجویان تعهدی کسانی هستند که با رتبه‌های کمی بالاتر از رتبه‌های روزانه قبول شده اند، اما در سامانه‌های دانشگاهی این افراد روزانه ذکر شده است و ما فکر می‌کنیم که این فرد روزانه چنین چیزی را قبول شده است و بنابراین تبلیغ کردن شروع می‌شود یا به نوعی دیگر شهریه پرداز بودن یا نبودن فرد ذکر نمی‌شود.

این مشاور تخصصی ادامه داد: تمامی این تبلیغات باعث می‌شوند که دانش آموزان تیری در تاریکی بیندازند و به سمت این مشاوران بروند که در اینصورت داوطلبان به مشاوران می‌گویند آیا با فلان رتبه فلان رشته قبول می‌شوم؟ و در این حالت مشاوران حرف آن‌ها را تایید کرده و خانواده داوطلبان حاضر به پرداخت هزینه زیادی پول شوند که در نهایت چیزی جز مشکلات آن‌ها را به همراه نخواهد داشت.

مافیای کنکور مشاوران سازمان سنجش نخواهند بود

چگینی گفت: خانواده‌ها و داوطلبان باید آگاه باشند که مافیای کنکور، مشاوران سازمان سنجش نیستند و نباید پیش آن‌ها انتخاب رشته کنند. در نتیجه تنها کاری که مشاور انتخاب رشته می‌کند این است که از اشتباهات داوطلبان جلوگیری کند و به اینصورت افراد باید انتخاب عاقلانه داشته باشند و فریب مافیای کنکور را نخورند.

گفتنی است؛ اولین نکته در بررسی کارنامه اولیه کنکور سراسری این است که داوطلب باید اطلاعات فردی شناسنامه ای خود را چک کرده و بعد از آن با بررسی سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری نمراتی که در کارنامه وی ثبت شده را با نمراتی که انتظار داشت مطابقت دهد . در صورتی که در محاسبه هر یک از این اطلاعات خطایی رخ داده باشد ، داوطلب می تواند اعتراض خود را به این موضوع از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کرده و به اصطلاح اعتراض به نتایج کنکور سراسری خود را اعلام کند .

اما مهم ترین قسمت کارنامه درباره رتبه و تراز داوطلب در هر زیر گروه است. این قسمت از کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری به داوطب می گوید که در هر زیر گروه چه رتبه ای کسب کرده اید و نمره کل یا ترازش در آن زیر گروه چقدر است . اما سوال اینجاست که این رتبه در سهمیه در انتخاب رشته چگونه تاثیر دارد ؟

داوطلب باید دقت کند که رشته ای که به آن علاقه دارد در کدام زیر گروه قرار دارد و رتبه آن زیر گروه را معیار انتخاب رشته خود قرار دهد . مثلا رشته پزشکی در زیر گروه یک تجربی قرار داشته و رتبه داوطلب در زیر گروه یک معیار عمل برای قبولی داوطب است .

علاوه بر رتبه یکی دیگر از مهمترین نکات کارنامه وضعیت مجاز به قبولی یا عدم مجاز داوطلب در دوره های روزانه و غیر روزانه می باشد . به دلیل ادغام ثبت نام دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری ، وضعیت مجاز بودن در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در این کارنامه به اطلاع داوطلبان می رسد.

از این رو در انتهای کارنامه کنکور سراسری، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز قرار داده شده که علاقه مندان می توانند با توجه به لیست رشته محل های منتشر شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و این کد به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و اقدام به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...