17 نفر دیگر در هرمزگان قربانی کرونا شدند


17 نفر دیگر در هرمزگان قربانی کرونا شدند

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در استان و افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها در هفته های اخیر، گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته 17 نفر دیگر در هرمزگان قربانی ویروس کرونا شدند و یک رکورد جدید در شمار روزانه فوتی ها در استان ثبت شد.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد شدید از کسانی که با وجود وضعیت بحرانی کرونا در هرمزگان، همچنان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بی توجه هستند، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تا روز ششم مردادماه ، یک هزار و ۶۴۶ نفر از مردم استان بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت ۳۶ نفر از مبتلایان بستری کرونا در استان به شدت وخیم گزارش شده، بیان داشت: متاسفانه هرمزگان درگیر هر دو گونه ویروس دلتا و گونه انگلیسی است که هر دو نوع آن ،گروه های سنی جوان را به شدت درگیر می کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۶۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

دکتر نوروزیان با بیان اینکه هم اکنون شمار بستری های کرونا بیش از ظرفیت تخت های موجود است، گفت: ۱۴ هزار و ۷۹۴ نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند که وضعیت آنها به صورت مستمر از سوی کارشناسان بهداشتی رصد می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۸۰۲ دز واکسن در هرمزگان تزریق شده که ۲۱۹ هزار و ۸۴۵ نفر دز اول و ۳۹ هزار و ۹۵۷ نفر دز دوم را دریافت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص