91 درصد کل شاخص‌های آموزش و پرورش لرستان احصا شده است


91 درصد کل شاخص‌های آموزش و پرورش لرستان احصا شده است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت:30 شاخص یعنی 91 درصد کل شاخص‌های آموزش و پرورش استان احصا شده است.

سید عیسی سهرابی در مراسم اختتامیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که با حضور رئیس جمهور و زیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: این اجلاس دو سال است که بخاطر شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش به لحاظ شاخص‌های مختلف و جایگاهش نسبت به سایر استان‌ها با هماهنگی با وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش لرستان احصاء شد، ادامه داد: از مجموع ۱۶۰ شاخص درون اداری، فرآیندی و برون اداری در نهایت ۳۰ شاخص یعنی ۹۱ درصد کل شاخص‌های آموزش و پرورش لرستان احصا شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال ۹۸-۹۹ به ۹۸.۴۲ درصد رسیده است، گفت: این درحالیست که این نرخ در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، ۷۷ درصد بوده است.

سهرابی بیان کرد: ارتقای نرخ‌ها حتی یک صدم درصد کار سختی است، البته در بین ۳۰ شاخص احصاء شده در اکثر موارد نزدیک یا پایین تر از میانگین کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه رتبه لرستان در برخی شاخص‌ها مطلوب نیست، عنوان کرد: البته شاخص‌های توسعه عمرانی، رفاهی و ورزشی کارهای خوبی انجام شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در یکی از برهه‌های حساس قرار داریم چرا که مدارس پس از ۱۸ ماه بازگشایی خواهد شد و البته این شرایط مصادف با تغییر دولت خواهد بود و برای این مهم برنامه‌عملیاتی را متناسب با شرایط شهرستان و استان طراحی کردیم.

سهرابی بابیان اینکه اولین شرط برای بازگشایی مدارس انجام واکسیناسیون است، گفت: ۱۷ پایگاه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان با هماهنگی علوم پزشکی در نظر گرفته شده است و برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت مراکز بهداشت در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس سازماندهی در سطح فضاهای آموزشی، تجهیزات و نیروی انسانی ضروری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس