متوفیان سوانح خودروهای کشاورزی در استان همدان 40 درصد افزایش یافت


متوفیان سوانح خودروهای کشاورزی در استان همدان 40 درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: متوفیان سوانح خودروهای کشاورزی در سه ماهه نخست امسال در این استان 40 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پنج نفر به علت حوادث ناشی از خودروهای کشاورزی در این مدت جان باختند که این آمار در سالجاری به هشت نفر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشتر سوانح ادوات کشاورزی ناشی از سهل انگاری در استفاده از این وسائط نقلیه رخ می دهد به عنوان مثال کشاورز هنگام استفاده از کمباین در شهرستان رزن بدن خود را بین جک و دریچه قسمت پشت کمباین قرار داده و به یکباره با نقص فنی در جک و پایین آمدن یکباره کمباین، کشاورز در بین بدنه له می شود.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه همدان در استفاده از وسایل نقلیه کشاورزی جزو استان های ضعیف به شمار می رود اظهار داشت: میزان واژگونی تراکتور به علت تردد با سرعت بالا و سفت بودن کمک فنر بسیار زیاد است بنابراین در پیچ ها و دست اندازها در صورت تردد با سرعت غیرمطمئنه سریع واژگون می شود.

سرهنگ عزیزی گفت: برخی رانندگان تراکتور هنگام قرار گرفتن در سرازیری اقدام به خلاص کردن دنده یا تردد با دنده پنج می کنند که در هر ۲ صورت بروز تصادف برای این وسیله نقلیه کشاورزی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: خرداد ماه امسال یک دستگاه تراکتور در جاده جوکار اقدام به پیمودن عرض جاده بدون رعایت حق تقدم کرده که به علت برخورد سواری پژو با قسمت وسط تراکتور، تراکتور شکسته و به ۲ قسمت تقسیم شد.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیشتر رانندگان خودروهای کشاورزی بدون گواهینامه هستند و برخی مواقع افراد کم سن و سال یا مسن که توان کنترل و هدایت وسیله نقلیه را ندارند اقدام به رانندگی با تراکتور می کنند.

طبق گزارش پزشکی قانونی آمار متوفیان سوانح فوتی در جاده‌های برون شهری و درون شهری این استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است و ۹۴ نفر در این مدت زمان جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل