غدیر، سرآغاز ولایت علی(ع) بر امت محمد(ص)


غدیر، سرآغاز ولایت علی(ع) بر امت محمد(ص)

ایلام - ایرنا - غدیر، روشن ترین روز خدا در تاریخ است تا مدعیان دروغین نتوانند کتمانش کنند که این روز سرآغاز امامت و ولایت مولا علی(ع) بر امت محمد(ص) است.

به گزارش ایرنا، غدیر برکه نیست بلکه چشمه ای جوشان است که سرآغاز ولایت را رقم زد.

غدیر به عظمت یک تاریخ است؛ تاریخی که ابتدایش مدینه و رسالت آخرین فرستاده است، میانه اش کربلا و ظلم ستیزی خاندان علی(ع) و انتهایش ظهور و آمدن منجی.

غدیر، سرچشمه همیشه جوشان ولایت است که جام محبت دوست داران پیامبر و خاندانش را سیراب می کند.

غدیر نه برکه است و نه نامی در فرا وی جغرافیای زمان، رودی است خروشان و جوشان که دلیل روشنی بر روشن ترین روز خدا برای اعلان امامت شیر خداست، روزی برای اعلام حقیقت و اجرای عدالت.

حقیقت واقعه غدیر را نمی شود پنهان کرد و از تاریخ، برگ درخشانش را جدا کرد زیرا که ماجرا و جمع شدن صحابه در آخرین حج پیامبر در کنار برکه غدیر را پیامبر تنها برای گوه ولایت مولا علی (ع) تاریخ ساز کرد.

مگر همه صحابه نمی دانستند که علی همواره یار و یاور پیامبر (ص) بود، در شبی که جوانان کمر به قتل پیامبر بسته بودند در بسترش خوابید و شجاعت و شهامت را معنا بخشید.

اگر مدعیان دروغین با کتمان واقعه غدیر سعی دارند حقیقت ماجرا را وارونه جلوه دهند تنها به این بسنده کنند که پیامبر فرمود «علی یار و یاور من است»،مگر همه نمی دانستند که اولین فردی که به رسالت پیامبر ایمان آورد همین علی (ع) بود و همیشه یار و یاور و پشتیبان و سپر بلای نبی خدا (ص) بود.

خطبه غدیرخم مستندترین و محکم ترین سند مستدل ولایت علی (ع) است که همه احکام و قوانین اسلام را به روشنی بیان می کند و ضامن قبول عبادت را ولایت اعلام می دارد.

بی شک بی علی ، ولایت و اعتدال پس از پیامبر (ص) دچار تحریف و دستخوش تغییراتی می شد که اکنون نامی از اسلام واقعی برجای نمی ماند شاید چیزی شبیه همین گروه داعش بود با افراط و همان عصبیت و جاهلیت اعراب گذشته که به نام الله و بی توجه به آیین خداییش به هر کاری دست می زد.

رفتار خلفای اموی و عباسی این حقیقت را نشان داد که اگر موضوع خطبه مهیج و عمیق غدیر خم نبود مردم نابخرد با دین و قرآن به نفع خود بازی می‌کردند.

بی شک علی (ع) و فاطمه (س) پس از پیامبر اعظم که رسالت خطیر خویش را به پایان رسانید همچون چشمه ای جوشان ولایت از نسل شان باقی ماند و تا قیامت استوار خواهد ماند.

خطبه غدیرخم عمیق‌ترین خطبه مستدلی است که هر کلمه‌اش ریشه و اصل زندگی و معنویت انسانیت را بیان می کند و سند محکمی است بر ولایت علی و تداوم راه نبوی.

غدیر و خطبه غدیر، نصب وزیر و وصی و جانشین آسمانی پس از وفات پیامبر تا امت اسلام بی سرپرست نماند و تنها کسی که خطبه درباره او ایراد شد امام علی(ع) است.

غدیر، روز انسان است، روز مردی و مردانگی و ولایت علی (ع) و روزی پر برکت برای شیعه تا همیشه از چشمه ولایت سیراب شوند و کویر تفتیده جان‌های خویش را از شمیم عطر مردانگی و حقیقت امامت سرشار کنند.

غدیر، تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی علیه السلام است غدیر، عید پیمان و میثاق و عهد، عید عدالت و رهبری، عید امامت و ولایت است.

غدیر چراغ روشن و مشعلی درخشان برای هدایت بشر از کوره راه های جاهلیت و تعصب انسانی است تا به سرمنزل مقصود برسند.

پیامبر در سال دهم هجرت وقتی به سوی مدینه بازگشت، در روز هجدهم ذی حجه که قافله های بسیاری پیش از پیامبر حرکت می کردند و عده ای از پسِ حضرت می آمدند، به سرزمین غدیر خم رسید. او به فرمان الهی دستور داد سواران و پیادگان توقف کنند، آنان که رفته اند، بازآیند و آنان که نیامده اند، برسند تا رسالت خویش را کامل کند.

غدیر صدای رسای پیامبر اعظم (ص) است که فرمود: «من کنت مولا فهذا علی مولاه.» سه بار این جمله را تکرار و بر یاوران و پذیرندگان ولایت او دعا کرد.

غدیر پیوند میان نبوت و امامت است، روزی روشن برای همه جویندگان حقیقت دین اسلام تا پرچم رسالت در دستان توانای شیر ولایت به اهتزاز درآید.

روز غدیرخم روز ولایت و پیوند قلبی و عمیق امت اسلام با همای رحمت الهی است تا به مدد عدالت و مردانگی و شجاعت و صداقت و علمش امت اسلام به سرمنزل مقصود برسند.

غدیر، چشمه زلال عالم هستی، سرآغاز ولایت، محلی که فرشتگان مقرب درگاه الهی از جانب خداوند بر پیامبر گرامی اسلام (ص) وحی نازل کردند که رسالتش را به انجام برساند.

عید غدیرخم، بزرگ‌ترین عید مسلمانان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر همگان مبارک باد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل