طرح راهداری‌محوری چهارمحال و بختیاری با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست


طرح راهداری‌محوری چهارمحال و بختیاری با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست

شهرکرد - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح راهداری محوری از اردیبهشت امسال در 683 کیلومتر از جاده‌های شریانی و پرتردد استان آغاز شد و تاکنون 90 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

حامد ایرج‌پور روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه رفع مشکلات موجود در محورهای شریانی و پرتردد به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده و بالا بردن سطح ایمنی و کیفیت راه‌ها با استفاده از توان و ظرفیت نیروهای راهداری از جمله اهداف اجرای این طرح سراسری است، افزود: این طرح در چهارمحال و بختیاری با استفاده از ۲۶۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و مشارکت ۳۰۰ نیروی انسانی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: ۱۳ فعالیت راهداری در این طرح پیش‌بینی شده است که برای اجرا و تکمیل آن در استان ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به اینکه طرح راهداری محوری به صورت امانی پیگیری می‌شود، می‌توان به کاهش هزینه‌ها در مقایسه با واگذاری طرح از طریق پیمانکاری اشاره کرد.

ایرج‌پور، لکه‌گیری،‌ خط‌کشی، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، تهیه و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، تهیه و نصب چراغ چشمک‌زن، تعمیر و نگهداری روشنایی راه و تونل و اصلاح و ایمن‌سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها را از جمله این فعالیت‌ها بیان کرد.

وی تصریح کرد: ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی، تهیه و نصب نیوجرسی، پاک‌سازی سطح راه، پاک‌سازی قنوها و آبروهای طولی، تنظیم سطح بستر حریم، شانه سازی، تعمیر و تکمیل پل‌ها، نصب نرده پل و احداث دیوار حائل نیز در مدت اجرای طرح راهداری جاده‌ای در استان دنبال می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری رفع نقاط پرتگاهی در استان به ویژه منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ را از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قالب طرح راهداری محوری دانست و افزود: برای ایمن‌سازی این محورها و حذف نقاط پرتگاهی، نصب گارد ریل و نیوجرسی و همچنین شانه سازی از طریق سنگ چینی و خاک‌ریزی انجام شد.

ایرج‌پور یادآور شد: اجرای طرح راهداری محوری در چهارمحال و بختیاری تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس