میزان خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به 10 هزار تُن رسید


میزان خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری به 10 هزار تُن رسید

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای تیرماه گفت: تاکنون 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

کیقباد قنبری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا قیمت تضمینی خرید گندم را ۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و افزود: در این مدت یک هزار و ۲۰۰ تن گندم نیز به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزایش ۶ درصدی میزان گندم خریداری شده در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را یادآور شد و گفت: کاهش بارندگی‌ها و گرم شدن هوا موجب شده است تا کشاورزان زودتر از گذشته، برداشت محصول خود را آغاز کنند.

قنبری تصریح کرد: ۱۵ مرکز برای خرید گندم در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد تاکنون ۱۰ مرکز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پنج مرکز دیگر در صورت استقبال از خرید تضمینی گندم با همکاری شرکت تعاون روستایی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: بخش عمده‌ای از گندم خریداری شده در سیلوی شهید استکی ذخیره‌سازی می‌شود و چهار کارخانه آرد در لردگان، بروجن و چلیچه نیز برای انبار و نگهداری گندم در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: منابع مالی برای پرداخت بهای گندم خریداری شده تأمین شده است و تلاش می‌شود با سرعت بخشی به روند ثبت اطلاعات در سامانه‌های تعیین شده، مبالغ در کمترین زمان از طریق بانک کشاورزی به حساب فروشندگان واریز شود.

قنبری موجودی فعلی ذخایر گندم چهارمحال و بختیاری را نیز ۲۷ هزار تُن بیان کرد و گفت: این میزان گندم موجود، نیاز استان را تا سه ماه آینده تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته ۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ هزار تن برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی