مریم سعادت: مردم هنوز درباره دردسرهای عظیم با من حرف می‌زنند/ دوست دارم سریال‌های قدیمی را ببینم


مریم سعادت: مردم هنوز درباره دردسرهای عظیم با من حرف می‌زنند/ دوست دارم سریال‌های قدیمی را ببینم

بازیگر قدیمی سینما وتلویزیون می‌گوید وقتی با مردم در کوچه و خیابان روبرو می‌شود درباره سریال دردسرهای عظیم با او صحبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مریم سعادت در سریال "دردسرهای عظیم 1 و 2" ایفاگر نقش «فیروزه» است؛ زن میانسالی که حکم سرپرست خانوار را دارد و به تنهایی و سختی دختر و پسرش را بزرگ می‌‌کند. فیروزه البته به شدت نگران آینده فرزندانش و به خصوص دخترش بهار است و از سوی دیگر، با خانواده همسر مرحومش که او را عامل مرگ پسرشان می‌‌دانند نیز چالش‌های متعدد دارد.

سعادت از حضور در سریال دردسرهای عظیم و همکاری اش با برزو نیک‌نژاد به نیکی یاد می‌کند و می‌گوید که دوست دارد با این نویسنده و کارگردان همکاری جدیدی داشته باشد. بازیگر سریال "دردسرهای عظیم" تأکید می‌‌کند که فیروزه از خودش خیلی دور بوده اما این کاراکتر را از ابتدا دوست داشته و درک کرده است.

او همچنین می‌گوید سری اول سریال "دردسرهای عظیم" را بیشتر پسندیده و با آن ارتباط بهتری برقرار کرده است. سعادت خاطرنشان می‌‌کند مردم هنوز درباره سریال "دردسرهای عظیم" با او صحبت می‌‌کنند و این اثر نمایشی، جزو پربیننده‌های تلویزیون بوده است.

این بازیگر پیشکسوت درباره همکاری‌‌اش با جوانان هم می‌‌گوید که از همبازی شدن با بازیگران جوان "دردسرهای عظیم" و به خصوص الناز حبیبی لذت برده است. آرایشگاه زیبا، قصه‌های تا به تا، مدرسه مادربزرگ‌ها، فروشگاه، بدون شرح، خوش رکاب، قرعه، پنچری، محکومین و شرایط خاص از جمله دیگر سریال‌هایی است که سعادت در آنها جلوی دوربین رفته.

مریم سعادت: مردم هنوز درباره دردسرهای عظیم با من حرف می‌زنند/ دوست دارم سریال‌های قدیمی را ببینم

شبکه آی‌فیلم این روزها سری دوم سریال دردسرهای عظیم را روی آنتن دارد؛ به همین بهانه و کم‌پیدا بودنش در سریال‌های جدید تلویزیون با مریم سعادت لحظاتی به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

* این شب‌ها سریال "دردسرهای عظیم" دوباره از تلویزیون پخش می‌شود؛ سریالی که در بازپخش‌های مجدد هم استقبال‌کننده زیادی دارد.

خوشبختانه مردم این سریال را خیلی دوست دارند. پخش اول سریال را به طور کامل دیدم؛ اما بازپخش‌های بعدی را به شکل گذرا و پراکنده. هر وقت هم که دیده‌ام بیشتر به خودم و نحوه بازی‌ام دقت کرده‌ام و به نوعی، بازی‌‌ام را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ام. دردسرهای عظیم 1 و 2 سریال‌های خوش ساختی بودند و از حضور و همکاری در این پروژه‌ها لذت بردم.

* درباره کاراکتر فیروزه که نقشش را در سریال دردسرهای عظیم بر عهده داشتید و جذابیت‌ها و چالش‌هایش هم توضیح می‌دهید.

نقش فیروزه خیلی سرراست و مشخص بود. یک زن زحمتکش که به تنهایی چرخ زندگی را می‌چرخاند و برای فرزندانش، هم پدر بود و هم مادر. او یک زن سرپرست خانوار بود که توانسته با زحمات فراوان زندگی‌‌اش را مدیریت کند و حتی دخترش را شوهر دهد. نقش فیروزه یکی از آن نقش‌هایی است که در ذهن مردم مانده است.

* فیروزه به لحاظ اخلاقی چقدر به خودتان شباهت داشت و با او احساس همذات پنداری می‌کردید؟

فیروزه از خودم خیلی دور بود و اشتراک چندانی با هم نداشتیم؛ اما از همان ابتدا او را خیلی خوب می‌فهمیدم و درک می‌کردم. کاراکتر فیروزه خیلی واقعی و ملموس بود. نمی‌‌خواهم به خاطر اینکه خودم نقش این کاراکتر را بازی کردم از او تعریف کرده باشم. نقش فیروزه واقعاً خیلی جذاب بود.

* از بین سری اول و دوم سریال دردسرهای عظیم کدام را بیشتر می‌پسندید؟

دردسرهای عظیم1 را بیشتر دوست دارم. دلیل خاصی هم ندارد. شاید به این دلیل که اولین سری بود و مردم با ذوق و شوق آن را نگاه و پیگیری می‌کردند، برایم جذاب‌تر است.

مریم سعادت: مردم هنوز درباره دردسرهای عظیم با من حرف می‌زنند/ دوست دارم سریال‌های قدیمی را ببینم

نمایی از سریال دردسرهای عظیم

* واکنش‌ها و نظرات مخاطبان پس از پخش سریال چگونه بود؟

مردم سریال را دوست داشتند و همچنان هم دوست دارند. هنوز هم وقتی با مردم برخورد دارم در مورد سریال صحبت می‌کنند، به خصوص زمانی که در حال پخش بازپخش هم هست. دردسرهای عظیم از جمله سریال‌های پربیننده تلویزیونی بود و مخاطبان زیادی این مجموعه را تماشا می‌‌کردند.

* همکاری با برزو نیک‌نژاد در دو سری سریال دردسرهای عظیم چگونه تجربه‌‌ای بود؟

بسیار عالی بود. واقعاً از همکاری با آقای نیک‌‌نژاد لذت بردم. تعامل خیلی خوبی بین ایشان و بازیگران برقرار بود و جو خیلی صمیمانه‌ای در پشت و جلوی دوربین وجود داشت. امیدوارم هرکاری می‌‌کنند و هرجا که هستند موفق باشند و دوباره بتوانم با ایشان همکاری داشته باشم.

* شما در سریال دردسرهای عظیم بیشتر با بازیگرانی بازی داشتید که در آن سال‌‌ها در ابتدای راه بازیگری بودند، همکاری با این جوانان چگونه بود و آنها را چقدر توانا و آینده‌دار می‌دیدید؟

میانه من با جوانان همیشه خوب بود و از کار با آنها لذت برده‌‌ام. از آنجا که خودم مدرس بازیگری‌ام، ارتباط خوبی با بازیگران جوان دارم. بازیگران جوان اما با استعدادی در سریال دردسرهای عظیم حضور داشتند که از همکاری با آنها واقعا لذت بردم، به خصوص خانم الناز حبیبی که واقعاً بازیگر بااستعدادی‌اند و قلب مهربانی دارند. بازیگر نوجوانی که نقش پسرم را در سریال بازی می‌کرد هم بازیگر با استعدادی بود. او حالا برای خودش جوانی شده است و امیدوارم موفق باشد.

* فکر می‌کنید آن طور که در سریال دردسرهای عظیم می‌‌بینیم، هنوز در شهر تهران خانه‌هایی باشند که تعدادی همسایه در کنار هم و با روابطی چنین صمیمانه زندگی کنند؟

تهران را فکر نمی‌کنم. به هر حال دوره و زمانه عوض شده است و این روزها زندگی آپارتمانی حرف اول و آخر را می‌‌زند. با این حال، اگر واقعا چنین خانه‌ ای با این روابط صمیمانه و نزدیک بین همسایه‌ها وجود داشته باشند واقعاً زیباست.

* مخاطب فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی هستید که در شبکه آی‌فیلم بازپخش می‌شود؟

اگر فرصت کنم و در خانه باشم شبکه‌ آی‌فیلم راحتما می‌بینم. دوست دارم بازپخش سریال‌هایی را که مورد علاقه‌ام است تماشا کنم و به سریال‌های نوستالژی و قدیمی یک دلبستگی خاصی دارم و خاطراتی را برایم زنده می‌کند که همیشه تماشایشان خاطرانگیز و لذت‌بخش است.

* این روزها مشغول کار جدیدی هستید؟

یک کار تلویزیونی دارم که قرار است به زودی روی آنتن برود اما از بردن نامش معذورم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس