اورژانس اجتماعی دانش آموزان در البرز آغاز به کار کرد


اورژانس اجتماعی دانش آموزان در البرز آغاز به کار کرد

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: همزمان با عیدسعید غدیرخم، اورژانس اجتماعی دانش آموزان « خط 1570 نماد» به صورت رسمی در این استان آغاز به کار کرد.

فرشته فهمیده روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از فعال کردن این اورژانس را حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، مداخله درفوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزانی که دارای وضعیت روانشناختی و هیجانی نامناسب و بحران شده اند ذکر کرد.

وی دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان را از دیگر اهداف فعال کردن اورژانس اجتماعی دانش آموزان در استان البرز عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی برای دانش‌آموزان است،خاطرنشان کرد: راه اندازی خط۱۵۷۰ به ما در ارائه فوریت‌های روانی و اجتماعی به دانش‌آموزان در قالب یک سیستم یکپارچه کمک می کند.

فهمیده تصریح کرد: اورژانس اجتماعی دانش آموزی موجب ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: شناسایی به موقع و توانمندسازی دانش آموزان در معرض خطر، ورود سریع ، کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان، افزایش آمادگی مدارس برای واکنش سریع در فوریت های روانی اجتماعی ، کنترل و کاستن از میزان بحران فردی ،خانوادگی و اجتماعی را ازجمله مزایای راه اندازی اورژانس اجتماعی در استان البرز برشمرد.

وی ارائه خدمات تخصصی به دانش آموزان در معرض خطر، رصد مستمر وضعیت فوریت های روانی اجتماعی و فراهم نمودن زمینه همکاری های درون و برون سازمانی در ارائه خدمات تخصصی را ازدیگر مزایای اورژانس اجتماعی برای دانش آموزان ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: خدمات تخصصی روانی و اجتماعی در اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی و رایگان به دانش آموزان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: این خدمات در سطح مداخله دربحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی، پاسخگویی تلفنی و خدمات سیار در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز ارائه می گردد.

فهمیده اعضای تیم تخصصی مداخله در فوریت های روانی واجتماعی استان البرز را شامل روانپزشک، پزشک عمومی و مشاوره حقوقی حسب مورد، روان شناس بالینی، مشاور، مددکار اجتماعی ذکر کرد.

وی ادامه داد: حضور تیم تخصصی مداخله در فوریت های روانی – اجتماعی می تواند به صورت گروه های ۲ الی سه نفره در محل حادثه صورت پذیرد اما ارجاع و اقدامات درمانی باید به کل اعضا تیم رسانده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: فوریت های روانی و اجتماعی و مداخله سریع ، به موقع و موثر یکی از اولویت های کلان و راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)