کرونا بازار گرگان را 2 هفته تعطیل کرد


کرونا بازار گرگان را 2 هفته تعطیل کرد

گرگان - ایرنا - فرماندار گرگان (مرکز استان گلستان) با اشاره به روند شدید شیوع کرونا دراین شهرستان گفت که به استناد دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز کرونایی، فعالیت مشاغل گروه‌های 2، سه و چهار از امروز پنجشنبه هفتم مرداد به مدت 2 هفته در گرگان تعطیل خواهد بود.

محمد حمیدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که هم اکنون ظرفیت بیمارستان‌های گرگان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده و تعدادی از بیماران بدحال در نوبت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان صیاد شیرازی و پنج آذر و بستری هستند.

وی گفت: به سبب وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا در گرگان و با توجه به آمار تصاعدی بستری و فوت بیماران این شهرستان، فعالیت مشاغل گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار ممنوع است و درصورت تخلف واحد صنفی جریمه و پلمب خواهد شد.

حمیدی اضافه کرد: از اتحادیه‌های صنفی گروه‌های شغلی ذکر شده درخواست شده تا به اعضای زیرمجموعه خویش جهت عدم فعالیت در ۲ هفته پیش رو اطلاع‌رسانی نمایند در غیر اینصورت علیه آنها به جرم تهدید بهداشت عمومی و ترک فعل اعلام جرم خواهد شد.

فرماندار گرگان همچنین گفت که مشاغل گروه یک نیز موظف به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا (استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی) هستند و در صورت کم توجهی به این موضوع واحد صنفی آنها بدون اغماض پلمب خواهد شد.

به گفته حمیدی، هم اکنون ورود به تفرجگاه‌های گرگان ممنوع است و ماموران راهور انتظامی نسبت به اعمال قانون خودرهای متخلف و ماموران سد معبر شهرداری نیز نسبت به جلوگیری از اتراق شهروندان در مسیر تفرجگاه ناهارخوران اقدام خواهند کرد.

مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و در شرایط قرمز شیوع کرونا، تنها گروه شغلی یک شامل ۲۹ رسته مربوط به واحدهای صنفی مرتبط با سلامت و تامین مایحتاج عمومی مردم از جمله داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز خدمات عمومی و واحدهای تولید و توزیع کننده مواد لبنی و پروتئینی مجاز به فعالیت هستند.

همچنین طبق این دستورالعمل فعالیت مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی، ممنوع است.

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین فعالیت مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مشاغل گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی را در شرایط قرمز کرونایی ممنوع کرده است.

شهرستان گرگان حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر