اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به چهار بیمار حیات داد


اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به چهار بیمار حیات داد

زنجان - ایرنا - مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بیمار مرگ مغزی با اهدای قلب، کلیه‌ها و کبد چهار هموطن را از مرگ حتمی نجات داد و با این اقدام نهمین اهدای عضو استان را در سال جاری به ثبت رساند.

شهریار اماموردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم قربان‌علی صالحی ۵۰ ساله، ساکن روستای قروه از توابع شهرستان ابهر، به دلیل سانحه‌ رانندگی در بیمارستان‌ آیت‌الله موسوی زنجان بستری بود که متاسفانه مرگ مغزی وی توسط تیم درمانی محرز شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار روز گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای قلب، کلیه ها و کبد چهار هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اماموردی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

این مسوول با قدردانی از دست اندرکاران دانشگاه واحد اهدا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی کنونی، همکاری جراحی اعصاب و تیم واحد اهدا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تحقق این امر مقدس بسیار ارزشمند است.

به گفته وی، سال گذشته ۲۰ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان ثبت شد.

گفتنی است، شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی