حکومت حضرت علی (ع) یک الگوی برتر برای زمامداری است


حکومت حضرت علی (ع) یک الگوی برتر برای زمامداری است

کرمانشاه - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: دوران حکومت حضرت علی (ع) و شیوه حکمرانی توام با عدل و مدارای ایشان، یک الگوی برتر و همیشگی برای زمامداری است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «افشین کریمی» در نشست تجلیل از سادات مجموعه استانداری کرمانشاه که با حضور مشاور عالی استاندار و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت‌: در نظام های علمی و تربیتی دنیا شاخص ها و ویژگی‌هایی برای انسان سالم تعریف کرده اند و در نظام اسلامی علاوه بر وجود شاخص، الگوهای برتری مانند پیامبر اسلام، ائمه اطهار هم معرفی شده اند که افراد برای خوب بودن باید رفتار و کردارشان مانند آن ها باشد.

وی افزود: هنگامی که پیرامون واقعه غدیر و جایگاه حضرت علی (ع) سخن می‌گوییم باید به ارزش ها و بایدها و نبایدهای آن مکتب هم عمل کنیم و الا عنوان شیعه داشتن و یا نداشتن فرقی نمی‌کند.

معاون استاندار تاکید کرد: در آن دوران حیات حضرت علی علیه السلام نوع حکومت ابرقدرت های وقت، پادشاهی بوده و آن‌ها مالک جان و مال و ناموس مردم بودند ولی پیامبری در عربستان مبعوث شد که با رد این شیوه حکومت داری، همه مردم را با هم برابر می‌دانست.

کریمی در ادامه به تشریح شیوه حکومت داری حضرت علی علیه السلام پرداخت و گفت: ایشان پس از وفات پیامبر اکرم (ص)، ۲۵ سال سکوت کرد و با وجود نقدهای مشفقانه بر حکومت، همیشه به عنوان یک مشاور در کنار خلفای مسلمین قرار داشت.

وی تاکید کرد: اگر حضور و فشار مردم نبود هیچگاه حضرت علی علیه السلام حکومت را هم نمی پذیرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ادامه داد: ایشان در دوران حکومت داری با مخالفین با مروت رفتار می کرد و تا زمانی که خوارج دست به شمشیر بردند بر علیه آن‌ها جنگ نکرد.

وی با تاکید بر اینکه امام علی علیه السلام عامل به آن چیزی بود که خود می گفت در ادامه افزود: ایشان بسیار ساده زیست و زحمتکش بود از قدرت موعظه و منطق را بر قدرت شمشیر ترجیح می‌داد.

کریمی ادامه داد: دانشمندان غربی معتقدند که قدرت شر لازم است ولی باید مقید و مشروط شود در حالیکه دین شیعه ۱۴۰۰ سال پیش عنوان کرد ابزار قدرت باید دست معصوم باشد و الا قدرت فرد حاکم را خراب و فاسد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی