دعوت امام جمعه و استاندار ایلام از مردم برای شرکت در جشنواره رضوی


دعوت امام جمعه و استاندار ایلام از مردم برای شرکت در جشنواره رضوی

ایلام _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و استاندار ایلام در پیام مشترکی عموم مردم این استان را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.

به گزارش روز پنچشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار و محمد نوذری به این شرح است:

علی‌بن موسی‌الرضا(ع):«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا؛ خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند».

بدون شک برکت کشور عزیزمان به یمن وجود با برکت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) است و اشاعه و ترویج اندیشه های اهل بیت (علیهم السلام) می تواند زمینه رشد معنویت و خودسازی را برای جوانان و نوجوانان فراهم نموده و انسان را به سرمنزل مقصود برساند.

اکنون که بدلیل بیماری منحوس کرونا، به در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی تاکید می گردد، بهترین و والاترین شیوه بهره مندی از ساعات و لحظات، مطالعه و انس با کتاب است و نیکوتر آنکه این مطالعه در جهت شناخت هر چه بیشتر سیره ی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الفت بیشتر با آن ارواح طیبه از طریق کتابخوانی باشد.

برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با بخش های متنوع و خلاقانه، فرصتی طلایی جهت تبدیل نقمت کرونا به نعمت اندیشه ورزی و دانایی است. لذا ضمن ارج نهادن این رویداد فرهنگی، بدینوسیله از مردم فهیم و فرهیخته استان ایلام، بویژه نسل جوان و نوجوان و عموم علاقمندان کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنیم با استقبال شایسته و حداکثری از فراخوان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و با توسل به نور مبارک شمس الشموس حضرت امام رضا(ع)، با مشارکت پر شور در این اقدام ارزشمند فرهنگی و معنوی، معرفتشان را نسبت به اهل بیت علیهم السلام افزایش داده و سیره پاک ائمه اطهار را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در جشنواره دهم کتابخوانی رضوی بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از بررسی هیات داوران برگزیدگان تجلیل شدند.

جشنواره ملی فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی همه ساله در دهه کرامت و سایر ایام سال در رشته های مختلف در استانهای کشور برگزار می شود. برگزاری این جشنواره از دهه ۸۰ در استان ایلام آغاز و استان ایلام تاکنون در رشته های مختلف میزبان این جشنواره بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا