دادستان همدان: لازمه پیشگیری از جرم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است


دادستان همدان: لازمه پیشگیری از جرم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: تقویت زیرساخت های فرهنگی و توجه به کارکردهای مثبت و موثر مساجد بهترین راهکار برای پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حسن خانجانی موقر در جریان بررسی مشکلات کوی کوثر شهر همدان اظهار داشت: نقش مساجد و پایگاه های بسیج در افزایش ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه بسیار موثر است بنابراین باید این مراکز مورد توجه متولیان باشد.

وی اضافه کرد: برخورد سلبی با آسیب های اجتماعی از جمله مبارزه با اعتیاد و بگیر و ببندها باید در مرحله آخر باشد و درگام نخست باید از اماکنی نظیر مساجد برای تربیت انسان های صالح بهره گرفت.

دادستانی همدان با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید گفت: امروزه نقش مساجد در مسائل و موضوعات اجتماعی بسیار کمرنگ شده و بیشتر مساجد تنها به اقامه نماز جماعات اکتفا می کنند.

خانجانی موقر عنوان کرد: در برخی از مساجد متولی پس از اتمام اقامه نماز برق ها را خاموش کرده یا از حضور کودکان و نوجوانان در مساجد جلوگیری می کنند این در حالی است که حضور در مسجد اثر بسیاری در تربیت شخصیت اجتماعی فرزندان دارد.

وی ادامه داد: ایجاد فرهنگسراها در محلات یک پدیده وارداتی است در حالی که می توان از فضای مساجد برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، ورزشی و آموزشی استفاده کرد که کارکردی بهتر و اثرگذارتر از فرهنگسراها دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه نباید زیرساخت های فرهنگی موجود همچون مساجد نادیده گرفته شود، گفت: می توان از فضای مناسب مساجد و توان علمی فعالان فرهنگی و اجتماعی محله برای کلاس های آموزشی همچون کلاس کنکور استفاده کرد.

خانجانی افزود: آسیب های اجتماعی و در رأس آن وجود اراذل و اوباش و پایین آمدن سن اعتیاد در کوی کوثر از معضلات اساسی این منطقه مسکونی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، ایجاد فضاهای سبز و پارک برای بانوان، برخورد با موتورسواران متخلف و مزاحم و نیز خرده فروشان مواد مخدر، آسفالت کوچه ها، فراهم کردن زمینه آموزش و ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان را بخشی از مطالبات مردمی دانست که می طلبد مسئولان برای پاسخ به این مطالبات تدبیری بیاندیشند.

خانجانی با بیان اینکه برای ریشه کنی آسیب های اجتماعی از جمله مبارزه با مصرف مواد مخدر همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: دستگیری، زندان رفتن ها و دیگر مجازات های مشابه باید در آخرین مرحله باشد.

وی افزود: برای داشتن جامعه ای سالم و عاری از معضلات اجتماعی باید به نقش خانواده ها در قبال فرزندان توجه کرد بنابراین در این راستا خانواده ها باید با ایجاد رابطه ای صمیمی در تربیت فرزندان و مسئولیت پذیری آنان نقش مؤثری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرانسه به اسرائیل برای پاسخ به ایران کمک کرد