رایزنی بایدن با نامزد متواری انتخابات بلاروس علیه لوکاشنکو


رایزنی بایدن با نامزد متواری انتخابات بلاروس علیه لوکاشنکو

جو بایدن در شرایطی که فشارهای آمریکا علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس ادامه دارد، در کاخ سفید با نامزد ناکام و متواری...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک پیام توییتری از دیدار دوجانبه خود با «سوتلانا تیخانوفسکایا» نامزد ناکام و متواری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس خبر داد.

بایدن در این پیام توییتری نوشت: «افتخاری بود که با سوتلانا تیخانوفسکایا در کاخ سفید دیدار کنم. ایالات متحده در تلاش برای رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر جهانشمول، در کنار مردم بلاروس ایستاده است».

تیخانوفسکایا که بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از کشورش به لیتوانی متواری شده و در این کشور در حال رایزنی‌ها با مقام‌‎های آمریکایی و اروپایی علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس است، پیش از این با مقام‌های مختلف دولت بایدن و برخی چهره های سرشناس دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره دیدار کرده بود.

نامزد شکست خورده و متواری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در مصاحبه اخیر با مجله «نشنال اینترست» از مقام‌های واشنگتن خواسته بود از تلاش‌های او برای برکنار کردن لوکاشنکو از ریاست جمهوری کمک کنند.

تیخانوفسکایای ۳۹ ساله در مصاحبه با این رسانه آمریکایی، رئیس‌جمهور بلاروس را «آلت دست روسیه» خواند و مدعی شد: «با کمک بایدن، ما غالب خواهیم شد».

وی پیشتر در دیدار با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رئیس‌جمهور بلاروس را خواستار شده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...