گیلان 448 شهید سادات دارد/ تولید نرم افزار «مردان غدیر»


گیلان 448 شهید سادات دارد/ تولید نرم افزار «مردان غدیر»

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه 448 شهید گیلانی از سلسله جلیله سادات هستند، گفت: مزار شهدای سادات رشت نمادگذاری شد.

عبدالله پاکاری در گفت وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: ۴۴۸ شهید والامقام از شهدای استان گیلان از سلسله جلیله سادات هستند که در این روز مزار ۵۴ شهید والامقام در بزرگترین گلزار شهدای استان در رشت به صورت نمادین نمادگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به تولید مجموعه چندرسانه ای «مردان غدیر»، عنوان کرد: به همین مناسبت این نرم افزار رسانه ای در معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان تهیه شد که شامل فرازهایی از وصایای شهدای استان گیلان با موضوع امیرالمومنین امام علی(ع) است که در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه مجموعه مذکور شامل وصایای ۱۷۵ شهید است، گفت: لوح فشرده چندرسانه‌ای «مردان غدیر» حاوی تصاویر و فرازهایی از وصیت نامه های شهدای والامقام استان گیلان درخصوص حضرت علی(ع) است که همراه با پخش صوتی وصیت نامه‌ها انجام گرفته است.

پاکاری، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: گیلان پنج امام جمعه دارد که شهید و پدر شهید هستند لذا بنر یادبود این ائمه جمعه را در شهرهای مختلف استان نصب کردیم.

وی از مرحوم حجت الاسلام جنیدی پدر چهار شهید، مرحوم حجت الاسلام اسماعیلیان پدر سه شهید، مرحوم آیت الله امینیان پدر یک شهید و مرحوم حجت الاسلام منعم پدر یک شهید یاد کرد و ادامه داد: آیت الله احسانبخش، امام جمعه فقید رشت نیز به مقام جانبازی و سپس شهادت نائل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط