پلیس راه همدان: خودروهای بومی در تردد بین شهرستانی جریمه می شوند


پلیس راه همدان: خودروهای بومی در تردد بین شهرستانی جریمه می شوند

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به ممنوعیت مسافرت بین شهرستانی در صورت ثبت تصویر خودرو توسط دوربین، خودرو اعمال قانون و جریمه می‌شود.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: محدودیت تردد بین شهرستانی برای خودروهای بومی همچنان پابرجاست و در صورت بی توجهی به هشدارها، دوربین ها اقدام به ثبت پلاک خودرو کرده و جریمه وسیله نقلیه نه به صورت دستی بلکه به صورت سیستمی توسط ربات صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: طی یک هفته گذشته رانندگان زیادی که به علت تردد بین شهرستانی اعمال قانون شده بودند به پلیس راه مراجعه کردند در حالیکه ثبت تخلف و اعمال قانون به طور مستقیم از مرکز صورت گرفته است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: ممنوعیت تردد بین استانی همچنان پابرجاست و عوامل پلیس راه و دوربین های موجود در جاده ها نسبت به ثبت تخلف خودروهای غیربومی که وارد استان می شوند اقدام می کنند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: میزان ورود و اعمال قانون خودروهای غیربومی در تعطیلات عید سعید فطر نسبت به تعطیلات عید قربان کاهش داشته است و از یک هزار و ۶۰۰ خودرو در روز به ۳۵۰ خودرو رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اینک تردد روان در جاده های این استان در جریان است گفت: بیشترین خودروهای غیر بومی که در چند روز گذشته اعمال قانون شدند به ترتیب مربوط به استان تهران و کرمانشاه بوده و استان خوزستان در رتبه سوم قرار دارد.

رییس پلیس راه استان همدان توصیه کرد: با توجه به خلوت بودن جاده ها و فراهم بودن زمینه تردد با سرعت بالا از رانندگان انتظار می رود با سرعت تعیین شده تردد کرده تا از بروز سوانح جاده ای جلوگیری کنند.

سرهنگ عزیزی افزود: هم اینک بیشتر سوانح جاده ای در مسیرهای فرعی و روستایی به علت تردد با سرعت بالا رخ می دهد چرا که به علت نبود دوربین ثبت تخلف سرعت، حضور نداشتن ماموران و خلوت بودن جاده ها، رانندگان قانون شکن زمینه را برای تردد با سرعت غیرمجاز فراهم می بینند.

وی ادامه داد: بنابراین میزان تصادف به ویژه واژگونی در جاده های فرعی و روستایی استان همدان افزایش یافته و اغلب رانندگان و سرنشینان خودرو به علت نبستن کمربند ایمنی دچار جراحت های شدید می شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق گزارش پزشکی قانونی آمار متوفیان سوانح فوتی در جاده‌های برون شهری و درون شهری این استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است و ۹۴ نفر در این مدت زمان جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403