استاندار: ارتش نقش‌آفرین عرصه‌های سخت در سیستان و بلوچستان است


استاندار: ارتش نقش‌آفرین عرصه‌های سخت در سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارتش نقش آفرین عرصه‌های سخت این استان بوده به طوریکه در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل و کرونا در منطقه حضوری پر رنگ داشته است.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری دومین بیمارستان دائمی و مجهز تنفسی ارتش در خاش که با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد اظهارداشت: نقش‌آفرینی نیروهای مسلح را در کرونا و سیل ۹۸ سیستان و بلوچستان مشاهده کردیم که نشان می‌دهد این جمله رهبر معظم انقلاب که ۲ خصوصیت نیروی نظامی در دل مردم بودن و هدف بزرگ داشتن از ویژگی‌های نیروی نظامی است که هر ارتشی که این ۲ ویژگی را داشته باشد باید به آن افتخار کرد و ما به نیروهای نظامی خودمان افتخار می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این روزهایی که جهان و کشورمان گرفتار کروناست و در شرایط سخت این ویروس، نیروهای نظامی با حضورشان در سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور اقدامات جدیدی را به منصه ظهور رساندند که قابل افتخار است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نمونه کار بسیار بزرگی که ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داد این بود که فرمانده ارتش در ابتدای گرفتاری این استان در زمینه کرونا دستور رسیدگی را صادر و به نحو احسن فرمانده نیروی زمینی ارتش و همکارانشان در همه سطوح بویژه لشکر زرهی ۸۸ به میان میدان آمده و پیوند بین ارتش و مردم را برقرار کردند.
وی بیان کرد: آنچه که بسیار حائز اهمیت است این بوده که امیر سرتیپ کیومرث حیدری و مجموعه نیروهای نظامی تفسیر « فاستبقوا الخیرات» را به منصه ظهور رساندند و وظیفه می‌دانم به نمایندگی از دولت و مردم از همه این اقدامات تشکر کنم.
موهبتی اظهارداشت: این روزها سیستان و بلوچستان مورد توجه مسوولان نظام از رهبر معظم انقلاب گرفته تا مسوولان قوای سه گانه قرار دارد و اقدامات خوبی در آن انجام شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به ارتقای شاخص‌های آموزشی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ درصد از استخدامی‌های آموزش و پرورش طی ۲ سال اخیر مربوط به این استان بوده و ۱۰ درصد کلاس‌هایی که در کشور در این مدت ساخته شده به این منطقه تعلق دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش‌از ۲هزار و ۲۰۰ کلاس درس طی ۲ سال اخیر تحویل آموزش و پرورش شده است افزود: همچنین در این مدت ۱۰ درصد شاخص برخورداری آب آشامیدنی در روستاهای این استان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حوزه راه و بزرگراه نیز ۶۵ کارگاه راه‌سازی در سیستان و بلوچستان فعال است که ۲۵ درصد آن در حوزه بزرگراه‌ها بوده، همچنین در زمینه راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال ۹۹ حدود ۲ هزار و ۹۵۰میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شده که حدود یک‌هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۹۹ است.
موهبتی خاطرنشان کرد: همه خدمات متعلق به نظام جمهوری اسلامی است البته باید گفت که این خدمات در شأن و عظمت مردم نبوده ولی باید تلاش و دعا کنیم خدا به ما توفیق دهد که خدمات بیشتری ارائه دهیم.

به گزارش ایرنا دومین بیمارستان دائمی و مجهز تنفسی ارتش که با سازه‌های سبک ساخته شده است در خاش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، استاندار سیستان و بلوچستان و ائمه جمعه شیعه و سنی امروز پنجشنبه افتتاح شد.

نخستین بیمارستان مجهز و دائمی تنفسی ارتش روز ۲۳ تیرماه گذشته در زاهدان افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود