تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی، آرزوی دیرینه معلولان بوده است


تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی، آرزوی دیرینه معلولان بوده است

عضو هیات امنای صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: تشکیل این صندوق از آرزوهای دیرینه جامعه هدف بوده و باید...

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ محمود نژاد عضو هیات امنای صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت که خود از افراد دارای معلولیت جسمی است،در خصوص راه اندازی این صندوق گفت: صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت می تواند کمک کند تا کارفرمایانی که برای افراد دارای معلولیت اشتغال ایجاد می کنند و یا خود افراد دارای معلولیت که برای خود ایجاد اشتغال می کنند در صف دریافت اعتبارات قرار نگیرند و در کوتاه ترین مدت برای آنها اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

عضو هیات امنای صندوق حمایت های از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت گفت: قرار است این صندوق تسهیلات اعتباری برای اشخاص حقیقی و حقوقی با کارمزد پایین برای ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان پرداخت کند.

وی کمک های مالی برای ایجاد زیر ساخت ها لازم برای اشتغال افراد دارای معلولیت، کمک به تامین پرداخت یارانه سود و کارمزد برای مجریان طرح های اشتغال برای افراد دارای معلولیت، اخذ وام قرض الحسنه و کم بهره به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ایجاد فرصت های شغلی، کمک بلاعوض برای برخی از نهادهایی که زیر ساخت اشتغال ایجاد می کند را از جمله مزایای این صندوق دانست.

عضو هیات امنای صندوق حمایت های از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: امیدواریم در سال های آینده با رونق گرفتن صندوق در ارکان اجرایی و تصمیم گیری آن از افراد معلول متخصص بیشتری استفاده شود که از جامعه هدف سازمان هستند.

محمودنژاد با بیان اینکه سرمایه اولیه صندوق کافی نیست افزود: ضرورت دارد تا دولت در بودجه ۱۴۰۱ سازمان بهزیستی کشور برای این صندوق بودجه ویژه ای را در نظر بگیرد و اعتبارات لازم برای تحقق اهداف این صندوق را اختصاص دهد.

محمودنژاد با بیان اینکه این صندوق می تواند پشتوانه مطمئنی برای افراد دارای معلولیت باشد، از رییس سازمان بهزیستی و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا مستمری افرادی که از وام اشتغال صندوق بهره مند می شوند قطع نشود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات