لپ تاپ MSI GP Leopard، پالس GL و Katana GF گیمینگ معرفی شدند


لپ تاپ MSI GP Leopard، پالس GL و Katana GF گیمینگ معرفی شدند

گجت نیوز شرکت تایوانی MSI طی مراسم رونمایی از محصولات جدید خود، سنگ تمام گذاشت و از سه سری لپ تاپ جدید رونمایی کرد که یکی از آن‌ها لپ تاپ MSI GP Leopad نام دارد. شرکت MSI به تازگی دست به معرفی و انتشار تعداد زیادی از لپ تاپ‌های مخصوص بازی یا به اصطلاح گیمینگ در بازار... نوشته لپ تاپ MSI GP Leopard، پالس GL و Katana GF گیمینگ معرفی شدند اولین...

شرکت تایوانی MSI طی مراسم رونمایی از محصولات جدید خود، سنگ تمام گذاشت و از سه سری لپ تاپ جدید رونمایی کرد که یکی از آن‌ها لپ تاپ MSI GP Leopad نام دارد.

شرکت MSI به تازگی دست به معرفی و انتشار تعداد زیادی از لپ تاپ‌های مخصوص بازی یا به اصطلاح گیمینگ در بازار هند زده است. این لپ تاپ‌ها شامل ۶ مدل از سه سری مختلف می‌شود. این سه سری با نام لپ تاپ MSI GP Leopard، پالس GL و کاتانا GF معرفی شده‌اند که هر کدام مشخصات فنی متفاوتی را ارائه می‌دهند تا دایره وسیعی از نیاز کاربران را تامین کنند.

سری لپ تاپ Leopard لوکس‌ترین سری معرفی شده محسوب می‌شود که از پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل سری Core H بهره می‌برد. دومین مدل برتر از نظر مشخصات فنی Pulse GL نام دارد و در نهایت هم به Katana GF می‌رسیم که به ترتیب از پردازنده‌های Core i7 و Core i5 استفاده می‌کنند.

در ادامه به معرفی هر کدام از این سه سری به صورت جداگانه می‌پردازیم.

لپ تاپ MSI GP Leopard، پالس GL و Katana GF گیمینگ معرفی شدندلپ تاپ MSI GP Leopard، پالس GL و Katana GF گیمینگ معرفی شدند

سری لپ تاپ MSI GP Leopard

این سری لپ تاپ‌های فوق حرفه‌ای شامل دو مدل می‌شود که به صورت MSI GP76 Leopard 11UG و MSI GP66 نامگذاری شده‌اند. هر دو مدل ذکر شده از مشخصات فنی یکسانی برخوردار هستند و تفاوت اصلی آن‌ها مربوط به سایز صفحه نمایش می‌شود. مدل اول دارای صفحه ۱۷.۳ اینچی فول اچ دی است که از نرخ بارگذاری ۲۴۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که مدل دوم صفحه نمایش کوچکتری معادل ۱۵.۶ اینچ با کیفیت FHD دارد که با نرخ بارگذاری مشابهی همراه شده است.

سری لپ تاپ MSI GP Leopard از نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل Core i7 استفاده می‌کند. این مورد با حافظه گرافیک اختصاصی ۸ گیگابایتی از نوع GDDR6 مربوط به شرکت انویدیا مدل RTX 3070 همراه شده است تا بتوانید تمام بازی‌های روز دنیا را با این لپ تاپ هیولا بجوید! این لپ تاپ به کاربران اجازه انتخاب حافظه داخلی رم تا حداکثر ۶۴ گیگا بایت را می‌دهد. ضمنا برای حافظه ذخیره سازی هم SSD از نوع نسل چهارم NVMe M.2 PCIe در نظر گرفته شده است.

این لپ تاپ‌ها دارای اسپیکرهای استریو هستند که با تکنولوژی صوتی Nahimic 3 پشتیبانی می‌شود. در زمینه درگاه‌های ارتباطی، شاهد یک پورت HDMI، یک پورت Gigabit Ethernet، یک مینی Display، پورت USB 3.2 نسل ۱ تایپ ۱ و پشتیبانی از وای فای ۶E هستیم.

سری لپ تاپ MSI Pulse GL

در ایستگاه بعدی به سری پالس جی ال می‌رسیم که پشت سر سری لئوپاد قرار می‌گیرد. این سری هم شامل دو مدل می‌شود که MSI Pulse GL76 و Pulse GL66 نام دارند. درست مانند سری قبلی، این دو مدل هم تنها در ابعاد صفحه نمایش با هم تفاوت دارند و از لحاظ سخت افزاری مشابه یکدیگر هستند. مدل پالس GL76 از صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی FHD بهره مند است؛ در حالی که مدل GL66 از صفحه ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی استفاده می‌کند.

بزرگترین تفاوت سری لپ تاپ Leopard GP و Pulse GL در نرخ بارگذاری، امکانات اتصالی و فضای ذخیره PCIe نهفته است. این سری نرخ بارگذاری کمتری معادل ۱۴۴ هرتز دارد، فاقد درگاه Gigabit Ethernet است و به جای آن از USB C نسل یک و USB 2.0 تایپ A پشتیبانی می‌کند. ضمنا این سری از فضای ذخیره سازی PCIe نسل ۴ محروم است.

سایر مشخصات فنی با سری لئوپاد یکسان است.

سری لپ تاپ MSI Katana GF

در واقع این سری، نوع اولیه و پایه سری جدید لپ تاپ‌های MSI به حساب می‌آید. این سری هم با دو مدل شناخته می‌شود که MSI Katana GF76 و GF66 نام دارند و به ترتیب دارای صفحه ۱۷.۳ و ۱۵.۶ اینچی هستند. لازم به ذکر است که نرخ بارگذاری این لپ تاپ‌ها ۱۴۴ هرتز و کیفیت تصویر هم Full HD تعیین شده است.

سری کاتانا جی اف با نسل ۱۱ پردازنده‌های شرکت اینتل مدل Core i7 و i5 به همراه ۶ یا ۴ گیگ حافظه گرافیک اختصاصی GDDR6 مربوط به مدل RTX 3060 یا RTX 3050 انویدیا تغذیه می‌شود. جدا از کارت گرافیک و پردازنده، لپ تاپ کاتانا در سایر موارد از دو سری دیگر عقب نمی‌ماند.

قیمت و دسترسی این لپ تاپ‌ها

لپ تاپ MSI GP76 Leopard 11UG که صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی، پردازنده Core i7 و گرافیک RTX 3070 دارد با قیمت ۲,۰۰۱,۹۹۰ روپیه در هند معادل ۲۷۱۱ دلار آمریکا به فروش می‌رسد. مدل دیگر لئوپاد با مشخصات فنی مشابه و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی حدود ۲۶۳۱ دلار قیمت گذاری شده است.

برای MSI Pulse GL76 قیمت ۱۹۶۰ دلار و GL66 قیمت ۱۸۷۹ دلار در نظر گرفته شده است.

در نهایت هم به Katana GF76 و GF66 می‌رسیم که به ترتیب با قیمت‌های ۱۵۰۴ و ۱۲۸۹ دلار روانه بازار هند شده‌اند.

هر سه سری از لپ تاپ‌های جدید MSI بزودی از فروشگاه آنلاین MSI و سایر خرده فروشی‌های آنلاین قابل خریداری خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز