رهبر کره‌شمالی به حفظ روابط قدرتمند با چین متعهد شد


رهبر کره‌شمالی به حفظ روابط قدرتمند با چین متعهد شد

ایسنا نوشت: رسانه دولتی کره‌شمالی امروز پنج‌شنبه گزارش داد، رهبر کره‌شمالی در پیونگ‌یانگ به کشته‌شدگان جنگ چین ادای احترام کرده و متعهد شد روابط قدرتمند با پکن را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حضور روز چهارشنبه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در "برج دوستی" که به یاد سربازان چینی کشته‌شده در جریان جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره است، سومین بار از زمان به قدرت رسیدن او در اواخر ۲۰۱۱ به شمار می‌رود. این بازدید همچنین یک روز بعد از شصت و هشتمین سالروز پایان این جنگ انجام شد.

براساس گزارش آژانس خبری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای)، کیم جونگ اون در این بنای یادبود گفت: روح نجیب و شاهکارهای مردم چین که به جنگ تاریخی و مقدس مردم کره به بهای ریخته شدن خونشان کمک کردند، آن هم در زمانی که (کره‌شمالی) سخت‌ترین و دشوارترین آزمایش‌ها را پشت سر می‌گذاشت، جاودانه خواهد ماند.

کیم جونگ اون تاکید کرد که "دوستی این دو کشور با روابط خویشاوندی پیوند خورده است، نسل به نسل در جاده‌ای برای هدف مشترک محکم به پیش خواهد رفت."

چین در جریان جنگ کره، در کنار کره‌شمالی علیه کره‌جنوبی و نیروهای سازمان ملل به رهبری آمریکا جنگید. این جنگ با یک آتش‌بس موقت به پایان رسید و به عملا به معنای آن است که دو کره اکنون به لحاظ فنی در وضعیت جنگی به سر می‌برند.

کیم وعده داده است که روابط کشورش با چین و خط لوله اقتصادی آن را ارتقا می‌دهد، زیرا در تلاش است تا کره‌شمالی را از آنچه "بدترین" بحران ناشی از پاندمی، تحریم‌های تحت رهبری آمریکا و بلایای طبیعی سال گذشته نامیده است، نجات دهد.

اوایل همین هفته، کیم جونگ اون همچنین با احیای کانال‌های ارتباطی فرامرزی با کره‌جنوبی‌، پس از سیزده ماه توقف و همچنین ارتقای مناسبات دوجانبه موافقت کرد. برخی کارشناسان می‌گویند هدف کیم ایجاد روابط بهتر با جهان خارج در مواجهه با دشواری‌های اقتصادی است. اما دیگر کارشناسان تاکید دارند که کره‌شمالی صرفا می‌خواهد کره‌جنوبی، آمریکا را به سازش در مذاکرات هسته‌ای متقاعد کند.

311311

کد خبر 1539771

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403