دلاوری های مبارزان عراقی در لبیک به فتوای آیت الله سیستانی مستند می شود


دلاوری های مبارزان عراقی در لبیک به فتوای آیت الله سیستانی مستند می شود

مرکز میراث جنوب در آستان مقدس حضرت عباس(ع) ثبت و مستند کردن قهرمانی ها و جانفشانی های مبارزان عراقی در لبیک به فتوای دفاع کفایی «آیت الله سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه ، مرکز میراث جنوب متعلق به بخش امور معارف اسلامی و انسانی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) با همکاری واحد رسانه به ثبت حماسه ها و دلاوری های رزمندگانی که به فتوای دفاع کفایی لبیک گفتند، اقدام کردند.

این پروژه مستندسازی براساس دستورالعمل های آستان مقدس حضرت عباس(ع) و متولی شرعی این آستان که ثبت جانفشانی مبارزان در صحنه های نبرد ضد عناصر تروریستی داعش تشویق کرد، انجام شد تا درسی برای نسل های آینده و حفظ تاریخ به دور از جعل و دروغ باشد.

این مرکز مربوط به میراث جنوب عراق یعنی چهار استان ذی قار، میسان، الدیوانیه و المثنی است. این استان ها شگفت انگیزترین حماسه ها را رقم زدند.

نخستین کار ملاقات با کسانی که در نبردهای آزادی عراق شرکت کردند، بود تا زندگی نامه این قهرمانان که از آغاز فتوا لبیک گفتند و تا این لحظه مبارزه خود را ادامه دادند، ثبت شود. آنها جانفشانی ها و فداکاری های بسیاری را برای عراق انجام دادند.

این ملاقات ها کورکورانه نبود، بلکه مطابق با برنامه تهیه شده انجام شده است تا خاطره آنها درباره وقایع، داستان ها و جزئیات نبردها ثبت شود و به عنوان شاهد تاریخی برای نسل های آینده باشد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...