طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور آغاز شد


طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور آغاز شد

تهران- ایرنا- طرح واکسیناسیون فرهنگیان کشور امروز (پنجشنبه) همزمان با عیدغدیر خم با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مراسمی در شهرری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آغاز نمادین واکسیناسیون هفت مرداد ۱۴۰۰ همزمان با عید سعید غدیر خم و شروع رسمی از ۹ مرداد ۱۴۰۰ است و حداکثر خاتمه اجرای این طرح ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ است.

در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده می شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.

همچنین در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید (تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام شود.

مدیر پایگاه ها (نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور (با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت (نیروی آموزش و پرورش)، خدمات (نیروی آموزش و پرورش) و ناظران فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و رانندگان سرویس هاس مدارس را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ انجام دهد.

وزیر بهداشت در این آیین با اشاره به اینکه واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه ها قبل از آغاز سال تحصیلی به پایان می رسد، اظهار امیدواری کرد که معلمان و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را سرکلاس های درسشان در مدارس و دانشگاه ها آغاز کنند.

نمکی با اشاره به اینکه مدرسه پایگاهی نیست که بشود آن را تعطیل کرد، افزود: امروز در بحث توسعه انسانی در تمامی جوامع مدرسه پس از خانواده مهمترین نقش را در تربیت انسان ها بر عهده دارد که تعطیلی این نهاد تاثیرگذار خسارات زیادی را برای کشور تحمیل کرده است.

نمکی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغه دغه های وزارت بهداشت در مدت ۱۷ ماه گذشته تعطیلی مدارس و دانشگاه بود که امیدواریم با انجام واکسیناسیون گسترده از امسال شاهد بازگشایی این بخش فرهنگی اثرگذار در کشور باشیم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس و نگرانی خانواده دانش آموزان نیز بیان داشت: در هیچ جای دنیا واکسیناسیون گروه کودکان را نداریم؛ تنها واکسنی که روی گروه سنی پنج تا ۱۸ سال اثر دارد واکسن پاستور است که در صورت واکسیناسیون گروه کودکان به طور حتم از واکسن پاستور استفاده می شود.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه واکسیناسیون در هیچ کجای دنیا به معنای برطرف شدن خطر ابتلا به کرونا نیست، ابراز کرد: معلمان، دانش آموزان و کل ملت ایران باید بدانند که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید در دستور کارشان حتی پس از واکسیناسیون باشد.

نمکی گفت: واکسیناسیون گروه های شغلی پرخطر مانند رانندگان حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی، بیماران دیابتی، بیماران خاص، خبرنگاران، قضات، کارمندان دادگاه ها، زندانیان نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون گروه های شغلی خاص با همکاری کارشناسان بهداشتی ادارات هدف انجام می شود و هیچ تاثیری روی واکسیناسیون گروه های سنی ندارد.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان امروز (پنجشنبه) با حضور دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در مجموعه ورزشی فاطمه الزهرا(س) شهرری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار طغیان رودخانه‌ها در 3 استان