اقدام به موقع، جان هزاران قطعه ماهی را در اشنویه از مرگ نجات داد


اقدام به موقع، جان هزاران قطعه ماهی را در اشنویه از مرگ نجات داد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: جان هزاران قطعه ماهی با اقدام به موقع این اداره در بازگشایی جریان آب رودخانه گادر این شهرستان از مرگ نجات داده شدند.

کریم خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی روزهای گذشته و تماس دوستداران محیط زیست با این اداره وقوع فاجعه محیط زیستی در رودخانه گادر و جوار روستای این شهرستان اطلاع داده شد.

وی افزود: یگان حفاظت این اداره بلافاصله در محل حضور یافت و متوجه گردید که شبانه تعدادی از اهالی روستای "دیلان چرخ" در حوزه شهرستان نقده در پی اختلاف بر سر توزیع ناعادلانه آب بین این روستا و روستای "جاشیران" بدون توجه به امکان خسارت زیست محیطی اقدام به بستن بند آب بین این ۲ روستا کرده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: بستن بندآب بین این ۲ روستا و انحراف مسیر آب به بستر اصلی رودخانه گادر در حد فاصل روستای "ده‌شمس" و "حسن نوران" موجب خشک شدن این بخش از رودخانه شده و هزاران قطعه ماهی در معرض نابودی قرار داشتند.

خضری افزود: پس از هماهنگی با دادستانی و رهاسازی به موقع آب به همراهی و کمک اهالی روستاهای "حسن نوران" و "ده‌شمس" هزاران قطعه ماهی این رودخانه از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی اضافه کرد: با این وجود تعدادی از ماهی‌ها مسیر این رودخانه در اثر نبود آب جانشان را از دست دادند که موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: مقرر شد هفته آینده مشکلات این روستاها بررسی شود تا از وقوع این مشکلات جلوگیری شود.

رودخانه گادر از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می گیرد و با طی مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر، طول شهرستان های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس