غدیر یک ظرفیت تمام نشدنی برای جامعه بشری است/ امامت؛ قطب نمای کشتی دین


غدیر یک ظرفیت تمام نشدنی برای جامعه بشری است/ امامت؛ قطب نمای کشتی دین

مدیر بنیاد غدیر در گیلان، غدیر را یک ظرفیت تمام نشدنی برای جهان اسلام و جامعه بشری دانست که تا روز قیامت جریان دارد و متذکر شد: همه دستگاه ها و ارگان ها و متولیان فرهنگی باید تلاش کنند تا به سوالات جوانان درباره غدیر پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی در گفت وگو با ایسنا، عید غدیر را عیدی دانست که جریان نورانی امامت و ولایت در آن شکل گرفته و اظهار کرد: امام منصوب خداست که این انتصاب باید توسط پیامبر(ص) به مردم ابلاغ می شد.

وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»، ابلاغ امامت را مهمترین ماموریت پیامبر اسلام دانست و افزود: رسول الله در آخرین حج خود مامور به ابلاغ امامت شد و در آن سرزمین داغ و سوزان یک جمعیت ۱۲۰ هزار نفری از مسلمانان را جمع کرد و پیام الهی را به آنان رساند.

مدیر بنیاد بین المللی غدیر در گیلان، با بیان اینکه پیامبر(ص) نه فقط مبلغ امامت و ولایت، بلکه معرف و مروج آن نیز است، تصریح کرد: امامت مانند قطب نمای کشتی است و هرچقدر کشتی جدید و به روز و دارای امکانات زیاد باشد، بدون قطب نما به بی راهه می رود و خسارت زیادی به همراه دارد لذا امامت قطب نمای کشتی دین است که راه درست را به مردم نشان می دهد.

حجت الاسلام لاکانی، امامت و ولایت را رمز کمال اسلام دانست و ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی امامت و ولایت نباشد، آن اسلام کامل نیست لذا عید غدیر روزی است که دین کامل شد و نعمت به اتمام رسید.

وی امامت و ولایت را بالاتریت نعمت دانست و اضافه کرد: جامعه همواره باید پشت سر رهبر و هادی و هدایتگر حرکت کند و هرچقدر از امام و هادی فاصله بگیریم، به سوی انحطاط و سقوط پیش می رویم.

مدیر بنیاد غدیر در گیلان، با تاکید بر لزوم تبیین و ترویج و تبلیغ روز غدیر، خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که می توانیم غدیر را به جامعه بشناسانیم، آموزش برای عامه مردم است؛ همچنین باید تحقیق و پژوهش را به سمت غدیر ببریم و دانشگاهیان و حوزویان درباره غدیر بنویسند و پایان نامه های غدیریه داشته باشیم.

وی اجرای برنامه های فرهنگی فاخر همچون مسابقات کتابخوانی و همایش های علمی و جشنواره های هنری ویژه آشنایی نسل جوان و نوجوان با غدیر را مورد تاکید قرار دارد و بیان کرد: برنامه های تبلیغی و ترویجی غدیر باید در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام لاکانی، عید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت دانست و گفت: مبلغان، نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در طول سال به ویژه دهه امامت و ولایت به تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر می پردازند.

مدیر بنیاد غدیر در گیلان، نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جامعه را به معنی رفع همه مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه جاری و ساری باشد و افراد به امامت و ولایت باور داشته باشند و امام را هدایتگر و حاضر و ناظر بر اعمال خود ببینند، یک جامعه آرمانی ایجاد می شود.

وی غدیر را یک ظرفیت تمام نشدنی برای جهان اسلام و جامعه بشری دانست که تا روز قیامت جریان دارد و متذکر شد: همه دستگاه ها و ارگان ها و متولیان فرهنگی باید تلاش کنند تا به سوالات جوانان درباره غدیر پاسخ دهند، زیرا دشمنان دین و ولایت همواره به دنبال شبهه افکنی و لجن پراکنی درباره آموزه های اسلامی و قرآنی به ویژه غدیر هستند لذا باید امکاناتی را فراهم کنیم که جوان و نوجوان ما با مرور در فضای مجازی یک پاسخ اقناعی، عقلانی و مستدل برای شبهات خود پیدا کند.

حجت الاسلام لاکانی، با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر علاوه بر نمایندگی استان ها، در کشورهای مختلف پایگاه دارد، اضافه کرد: برنامه های بنیاد غدیر در چهار محور آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و ترویجی دنبال می شود؛ همچنین احیای سنت حسنه اطعام غدیریه را دنبال می کنیم.

وی از پخت و توزیع بیش از ۲۲۰ هزار پرس غذا در عید غدیر امسال همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان خبر داد و گفت: مبلغان و مروجان همواره برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار