شبکه ریلی مثلث گردشگری ایران تکمیل شد


شبکه ریلی مثلث گردشگری ایران تکمیل شد

ابرطرح ریلی یزد - اقلید همزمان با عید غدیر خم با دستور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

طی این برنامه و با افتتاح راه آهن یزد - اقلید، قطار مسافربری حامل خانواده معزز شهدا با دستور رئیس جمهور از سمت اقلید استان فارس به سوی یزد جهت سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ثامن الحجج(ع) حرکت کرد.

به طور همزمان نیز قطار باربری حاوی اولین محموله سنگ آهن معادن یزد به مقصد فولاد پاسارگاد در استان فارس آغاز حرکت کرد.

راه آهن یزد - اقلید از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که فاز نخست آن به طول ۲۷۰ کیلومتر با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال که ارزش امروز آن ۶۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده می شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

حمل مسافر در این مسیر در سال اول یک میلیون مسافر و در افق طرح سه میلیون مسافر در سال خواهد بود و به لحاظ بار نیز برای سال اول چهار میلیون تن و در افق ۲۰ ساله طرح ۷ میلیون تن حمل بار پیش بینی می شود.

با افتتاح این طرح مسیر استان های فا س، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به استان های شمال شرقی کشور بالاخص مشهد مقدس ۳۱۰ کیلومتر کمتر و پیمایش در این مسیر چهار ساعت کاهش خواهد یافت.

همچنین این طرح خطوط ریلی رئوس مثلث گردشگری کشور بین استان های یزد، فارس و اصفهان را تکمیل و علاوه بر این شهرستان های مهریز و ابرکوه در استان یزد را به خطوط ریلی کشور متصل کرد.

«محمدرضا کدخدا زاده» عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: یکی از رویکردهای اصلی در تغییر الگوی حمل و نقل از جاده ای به ریلی که مورد تاکید مسئولان ارشد نظام بوده، حمل بار توسط راه آهن به ویژه حمل مواد معدنی است.

وی افزود: یزد در مرکز جغرافیای کشور نه تنها جزو استان های معدن خیز کشور است بلکه از ظرفیت بالایی در مورد جمع آوری مواد معدنی استان های همجوار خود و هدایت آنها به سمت مراکز تولید مصالح معدنی برخوردار است.

گفتنی است، در این مراسم همچنین خط دوم ریلی محور بافق - زرین شهر در محور پرترافیک بین استان های یزد و اصفهان که سال گذشته ۹۰ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفته بود، به طول ۱۸۲ کیلومتر با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسم امروز هفتم تیرماه به مناسبت عید غدیر خم، پنج طرح ملی ریلی و یک طرح آزادراهی به صورت ویدئو کنفرانسی به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...