342 مادر باردار در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند


342 مادر باردار در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند

یاسوج- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه از اسفند 98تاکنون تعداد 342 مادر باردار در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، اظهار داشت: خوشبختانه با مراقبت های ویژه و بموقع مرگ مادر باردار بر اثر کرونا نداشته ایم .

به گزارش ایرنا، محمد مهدی بانشی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلیوه و بویراحمد تست ۳۴۲ مادر باردار مثبت شده که از این تعداد ۱۳۶ نفر هم بستری شدند.

وی افزود: خوشبختانه مرگ مادر باردار به دلیل بیماری کرونا گزارش نشده که از نقاط قوت استان و بیانگر حمایت از این گروه آسیب‌پذیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه سالم نیازمند باروری سالم است، عنوان کرد: غربالگری جامعه هدف صورت گرفت و زنان باردار در اولویت بودند.

بانشی ابراز داشت: در ابتدای شیوع کرونا غافلگیر شدیم و تا حدودی غربالگری‌ها به تعویق افتاد اما خیلی زود این موارد جبران شد.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی در دوره بیماری کرونا ۴۴ درصد افزایش یافت، گفت: خدمات بهداشتی از ۸.۵ میلیون خدمت در سال ۹۸ به ۱۲ میلیون خدمت در سال گذشته رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خدمات بهداشتی در سال جاری، ۲.۲۵ برابر میانگین کشوری بوده و روزانه ۳۶ هزار خدمت به مردم ارائه شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان شمار قربانیان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت چهار بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته به ۷۳۲ نفر رسید.

روند افزایشی موارد مثبت و بستری بیماری در استان با سرعت بیشتری ادامه دارد که احتمالا طی هفته ها و روزهای آینده تخت های بیمارستانها از بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تعداد مرگ و میرهای روزانه نیز دو رقمی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت