واکسیناسیون افراد بالای 70 سال مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد


واکسیناسیون افراد بالای 70 سال مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نتایج تحقیقات نشان می دهد که 85 درصد مرگ و میرهای کرونایی مربوط به افراد بالای 70 سال است گفت: در صورت واکسینه شدن همه افراد این گروه سنی آمار مرگ و میرهای ناشی از همه گیری کرونا به شدت کاهش می یابد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا رشید حیدری مقدم در آیین گشایش پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر همدان افزود: در این مرکز ۲۰ سایت واکسیناسیون با ظرفیت واکسینه کردن حداقل ۲ هزار نفر در ۲ نوبت صبح و عصر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در شهر همدان پتانسیل تزریق روزانه پنج هزار دوز واکسن فراهم شده است اظهار داشت: بیش از ۲۲۰ هزار دوز واکسن در این استان به گروه های هدف تزریق شده است و از نظر تأمین واکسن، مشکل و دغدغه‌ای وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به نگرانی جدی که در همه‌گیری کرونا وجود دارد از هم‌استانی ها درخواست می شود پس از ثبت‌نام در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و این موضوع را جدی بگیرند.

حیدری مقدم با ابراز نارضایتی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: در حال حاضر تنها ۲ راه برای کنترل شیوع و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا وجود دارد که واکسن یک راه آن است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه دیگری است که تا واکسینه شدن بیشتر افراد جامعه باید توجه به شیوه نامه های بهداشتی ادامه یابد.

حیدری مقدم اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق حاشیه شهر، روستاها و سطح عام جامعه به حداقل رسیده که این خطر افزایش شیوع و مرگ و میرها را تداوم می‌بخشد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: تاکنون واکسیناسیون گروه‌های بهداشت و درمان، افراد در معرض خطر، بیماران خاص، جمله بیماران دیالیزی، پیوندی و سرطانی انجام شده و پس از طی این مراحل، واکسیناسیون گروه‌های سنی آغاز شده است.

دکتر محمد خزایی اضافه کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر، از اردیبهشت ماه آغاز شد و روند کار واکسیناسیون با ورود واکسن ایرانی به این چرخه سرعت بیشتری گرفت و همه گروه‌های هدف تاکنون بدون وقفه واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افراد در مراکز روستایی از طریق مراکز خدمات جامع سلامت روستایی واکسینه می‌شوند اضافه کرد: همه فرآیند واکسیناسیون از ثبت نام تا مرحله اجرا به صورت پیامک پس از ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir به افراد جامعه هدف اطلاع‌رسانی می‌شود و فراخوان حضوری در هیچ مرحله ای وجود ندارد.

خزایی ادامه داد: متناسب با ظرفیت اعلام شده قبلی به صورت خودکار از افرادی که در سامانه ثبت نام کرده آمد و واجد شرایط سنی مورد نظر باشند واکسینه می شوند که امید است با این روند بتوان به اهداف مورد نظر در واکسیناسیون گروه سنی دست یافت.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی