زمین روباز چند منظوره ورزشی در دانشگاه کردستان به بهره‌برداری رسید


زمین روباز چند منظوره ورزشی در دانشگاه کردستان به بهره‌برداری رسید

سنندج - ایرنا - زمین روباز چندمنظوره ورزشی دانشگاه کردستان در مجتمع خوابگاهی دخترانه فرشتگان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این زمین ورزشی چندمنظوره روز پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه کردستان و به منظور غنی سازی، مشارکت و تشویق دانشجویان خانم به ورزش های همگانی و جلوگیری از آسیب های بدنی در مجتمع خوابگاهی دخترانه دانشگاه کردستان افتتاح شد.

رییس دانشگاه کردستان در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: زمین روباز چند منظوره ورزشی با هزینه ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریالی احداث شده که از این مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط وزارت علوم پرداخت و مابقی آن از اعتبارات داخلی تامین شده است.

رحمت صادقی افزود: زمین روباز چند منظوره ورزشی در محوطه خوابگاه دخترانه فرشتگان به متراژ یک هزار و ۲۵۰ متر مربع در مدت یک سال گذشته ساخته شد که فضای ورزشی آن ۶۸۳ متر مربع بوده و دارای زمین استاندارد بسکتبال، والیبال، فوتسال، بدمینتون و دومیدانی است که با استانداردهای روز طراحی و ساخته شده است.

وی توسعه اماکن ورزشی در دانشگاه را یکی از نیازهای مهم برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: مجتمع خوابگاهی دخترانه فرشتگان که سه هزار دانشجو در آن مستقر هستند فاقد فضای ورزشی بود که با هماهنگی و کمک های وزارت علوم این زمین ورزشی احداث شد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش