داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان در طرح نذر آب شرکت می‌کنند


داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان در طرح نذر آب شرکت می‌کنند

سنندج - ایرنا - معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: داوطلبان این جمعیت در طرح نذر آب که ویژه تامین آب سالم برای مناطق محروم کشور است، مشارکت می‌کنند.

جبار رحمانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان به زودی طرح آب رسانی به یکی از روستاهای محروم شهرستان "سیب و سوران" این استان توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: هفته آینده اولین تیم ارزیابی میدانی هلال احمر استان به شرق کشور اعزام شده و تا نیمه شهریورماه عملیات آب رسانی به این روستاها به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: این طرح در قالب طرح نذر آب ویژه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شده و در اجرای آن از کمک خیرین استان نیز استفاده می‌شود.

رحمانی یادآور شد: علاوه بر طرح آب رسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان، طرح کاروان سلامت که در خصوص ارایه خدمات سلامت و پزشکی است نیز در این مناطق توسط جمعیت هلال احمر استان انجام می‌شود.

وی گفت: امسال چهارمین سالی است که طرح نذر آب در کشور برگزار می‌شود که امسال آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی مورد هدف این طرح قرار گرفته است.

«طرح نذر آب» از چهار سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان