حرکت در مسیر ولایت مهمترین پیام غدیر است


 حرکت در مسیر ولایت مهمترین پیام غدیر است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حرکت در مسیر ولایت و تلاش برای تحقق اهداف والای اسلامی و انقلابی مهمترین پیام ,واقعه غدیر است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه به مناسبت عید غدیر خم در گفت و گو با ایرنا، افزود: واقعه غدیر مفهوم عمیقی دارد و سند استقلال و سربلندی جامعه اسلامی و میزان پایبندی به دین و اخلاق و کرامت‌های انسانی را بیان می‌کند.
وی عنوان کرد: ولایت فقیه بزرگترین نعمتی است که با انقلاب اسلامی به ملت ایران عطا شده و همه باید قدردان آن باشند و دهه امامت و ولایت را به بهترین شکل پاس دارند.
امام جمعه اراک بیان کرد: غدیرخم چراغ راه همه انسان‌های آزادیخواه عالم و روز تنظیم رابطه جوامع بشری با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و الهام گرفتن و الگوسازی برای حکومت صالحان و شایستگان است و پیام آن پاسداری و صیانت از عدالت و فضیلت و عشق به حق و ایثار و فداکاری در راه خداوند متعال و کمال دین و اتمام نعمت الهی است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: واقعه غدیر حلقه اتصال نبوت، امامت و ولایت است و آینده جهان با برنامه‌ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در غدیر طراحی کرد ترسیم می‌شود و غدیر تنها فرهنگ در عالم است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد.
وی بیان کرد: پیام غدیر، پیام ولایت، کمال در دین و اعلام نظام جاودانی و جهانی اسلام، بیان بقا و استمرار نظام عصر رسالت است و محتوای این پیام، وجود حکومت جهانی و واحد اسلامی است که بدون انقطاع در همه ادوار و اعصار برقرار بوده و بر هر مسلمانی در هر کجا باشد اگرچه به ظاهر در تابعیت نظام‌های غیر شرعی محسوب شود واجب است از این نظام امامت تبعیت کند و خود را ملزم به تبعیت از آن بداند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد