غذاهایی که نذر غدیر می شود/ طبخ هزاران پرس غذا به عشق مولا علی(ع) در صومعه‌سرا


غذاهایی که نذر غدیر می شود/ طبخ هزاران پرس غذا به عشق مولا علی(ع) در صومعه‌سرا

همزمان با روز عید غدیر خم هزاران پرس غذا در صومعه‌سرا طبخ و بین نیازمندان و عموم مردم توزیع شد.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: مسلمان که باشی،به خصوص شیعه، ماه ذی‌الحجه برایت رنگ و بویی خاص دارد، ذی‌الحجه‌ها بوی روز عرفه می‌دهد، بوی عطر دل انگیز عید قربان که ختم می‌شود به ویژه‌ترین جشن شیعیان جهان که غدیر است.

عید ولایت، عید دوستداران ولایت، عید تابعان نبوت و امامت، عید غدیر که بزرگ ترین عید شیعیان است، آداب کم ندارد، لباس نو پوشیدن، به دیدار هم و به خصوص به دیدار سادات رفتن، صلوات فرستادن، طعام دادن و دعا کردن نمونه‌ای از این آداب است که بگویند ۱۴۳۱ سال پس از پایان حجه الوداع همچنان بر سرعهد خویش با رسول خدا و وصی‌اش هستند.

در شهرستان صومعه‌سرا هم چند سالی است که عید غدیر ویژه برگزار و بزرگ ترین عید شیعیان جهان به روش مهربانانه ایرانی بزرگ داشته می‌شود که بروز بیرونی‌اش پویش اجتماعی بی‌شمار از جانب مردم علی دوست در این منطقه شده است.

پویش‌هایی که یک سوی نگاه شان به این واقعه تاریخی و مذهبی است و سوی دیگر نگاه شان به دوستداران علی(ع) که عده‌ای ار آنان این روزها از قضا به واسطه هجوم کرونا روزهای دشواری را می‌گذرانند.

غذاهایی که نذر غدیر می شود/ طبخ هزاران پرس غذا به عشق مولا علی(ع) در صومعه‌سرا

پویش‌های هر خانه یک پرس غذا، من غدیری‌ام، اطعام نیازمندان به عشق مولا علی(ع) و اطعام غدیر تعدادی از پویش‌های مردمی است که از روزها قبل آغاز به کار کرده‌اند تا هر کدام به سهم خود عید غدیر را جشن بگیرند و هموطنان را در شادی این جشن سهیم کنند.

هیئت رزمنداگن اسلام صومعه‌سرا در یک پویش بزرگ و همگانی از دو شب مانده به عید غدیر خم همواره در حال پخت و توزیع غذا بین نیازمندان و عموم مردم است و تاکنون همچنان ادامه دارد که مدیر این هیئت به دلیل کمبود وقت اطلاعات مربوط به پخت و پز این روزها را در چند روز آینده به خبرنگار شبستان اعلام می‌کند.

«سیدعباس طبایی» با گرامیداشت عید سعید غدیر خم اظهار کرد: پویش اطهام غدیر توسط کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) تولم‌شهر در حال انجام است و همزمان با عید غدیر غذای ناهار پخت و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه عید غدیر بهانه‌ای است که شادیمان را در کنار نیازمندان جشن بگیریم افزود: به پشتوانه مردم و خیرین پویش رسم علی(ع) در این کانون اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر باید توجه به سیره حضرت علی(ع) کرد که ایشان چه خواسته‌ای داشتند گفت: یکی از مسائلی که حضرت تاکید داشتند رسیدگی به فقرا بود.

طبایی با اشاره به اینکه کمک رسانی به نیازمندان در شرایط مشکلات معیشتی در روز عید سعید غدیر خم ثوابی دوچندان دارد تصریح کرد: امیدواریم هر کس به اندازه سهم خود به عنوان عضوی از جامعه اسلامی بتواند در رسیدگی به ایتام و نیازمندان در این ایام با تهیه سبد معیشتی و اطعام نیازمندان گام بردارد.

غذاهایی که نذر غدیر می شود/ طبخ هزاران پرس غذا به عشق مولا علی(ع) در صومعه‌سرا

«امیر رمضانپور» با تیریک عیدغدیر خم اظهار کرد: پویش «هرخانه چند پرس غذا» به همت کانون شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا در روز عید غدیر خم اجرا می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا افزود: در این طرح هر خانواده که اعلام آمادگی کند ما برای ناهار عید غدیر با ظرف یک بار مصرف به درب منزل وی می‌رویم و غذای نذری تحویل و بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

وی گفت: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز اطعام مؤمنان و نیازمندان است به طوری که روایات فراوانی از ائمه معصومین(ع) در این خصوص وجود دارد.

رمضانپور تصریح کرد: از امام صادق(ع) و همچنین امام رضا (ع) روایات متعددی در باره اهمیت و ثواب اطعام و افطاری در روز عید غدیر نقل شده و اطعام غدیریه همواره به عنوان یکی از سنت‌های نیکو و سفارش شده مورد تاکید پیشوایان بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: غدیر سند امامت حضرت علی(ع) بوده و طبق فرمایش معصوم این روز در آسمان‌ها مشهورتر از روی زمین است.

گفتنی است؛ اطعام در روز غدیر ارزش زیادی دارد و مانند اطعام تمام انبیا، صدیقان و شهدا است که در این راستا در شب و روز عید غدیر هزاران پرس غذای گرم در شهرستان صومعه‌سرا به عشق مولا علی(ع) پخت و توزیع شد.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط