جشن عید غدیر در خلخال برگزار شد


جشن عید غدیر در خلخال برگزار شد

اردبیل _ ایرنا _ همزمان با خجسته سالروز اکمال دین نبوی و علوی و عید غدیر خم جشن‌های مختلف مردمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مناطق مخلف شهرستان خلخال برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در مراسم جشنی که به همین مناسبت در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) خلخال با حضور جمع کثیری از اهالی مومن ، متعهد و ولایی این شهر برگزار شد ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به بیان اهمیت زنده نگهداری واقعه غدیر پرداخت و گفت: انتخاب امام علی (ع) به‌ عنوان وصی و جانشین نبی مکرم اسلام (ص) در روز غدیر از جمله وقایع بزرگ تاریخ اسلام است که برای احیا و زنده نگهداری آن باید تلاش شود.

حجت‌الاسلام طهماسبی با گرامیداشت عید امامت و ولایت و امامت بر لزوم الگوگیری از شخصیت حضرت علی (ع) در جامعه تاکید کرد و افزود: عید غدیر، عید ولایت‌پذیری و عید الله اکبر است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در زیر سوال بردن این واقعه عظیم تاریخ اسلام اظهارکرد: واقعه غدیر نمونه‌ای از سپردن امور مسلمانان به ولایت است و اگر از ولایت پیروی کنیم راه واقعی خود را یافته‌ایم.

او بیان کرد: واقعه غدیرخم عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

او افزود: غدیر تنها یک رخداد تاریخی و یا نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر، نشانه و چشمه‌ای از تداوم خط نبوت است که تا پایان هستی می‌جوشد و غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست.

او گفت: غدیر شایسته هر ثناست که وحی از او پیراست و محمد بدو آراست و اسلام از او برخاست و غدیر ، عید عدالت و رهبری و پیوند امامت و امت است که همواره موجب خشنودی شیعیان عالم و بیان واقعی هدایت جامعه اسلامی به سمت ولایت است.

حجت‌الاسلام طهماسبی اظهارکرد: غدیر تنها یک نام و مختص به یک روز نیست، بلکه عهد و میثاق و جریانی مقدس است که انسانیت را معنا داده و مسیر دستیابی به کمال و بهره‌گیری از اندیشه‌های راستین و امیدواری خدایی را برای روح انسان به ارمغان می‌آورد و با تشکیل چشمه‌ای جوشان از تداوم رسالت، بستری مناسب برای توفیق و کامروایی رهروان دین مبین اسلام در محور ولایت‌مداری را فراهم می‌کند.

وی افزود: عید غدیر، ثمره نبوت پیامبر گرامی اسلام (ص) و برگرفته از وحی و فرمان الهی است که خلقت را معنایی دوباره می‌بخشد و نقطه تکوین شجره طیبه امامت است که امتدادش تا پایان عالم هستی ادامه داشته و نوای حقانیتش، تا ابد در پهنای دنیا و دل‌های مسلمانان طنین‌انداز خواهد بود.

مردم خلخال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به انجام آیین‌های سنتی از جمله زیارت حرم مطهر امامزاده سید دانیال (ع) پرداخته و همچنین با راه‌اندازی کاروان شادی در خیابان‌های این شهر و توزیع نذورات و غذای گرم و سرد در بین نیازمندان این روز بزرگ را گرامی داشتند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط