صدور کارت منزلت برای پیشکسوتان شیرین سو


صدور کارت منزلت برای پیشکسوتان شیرین سو

شهردار شیرین سو از صدور کارت منزلت شهروندی برای افراد بالای 60 سال این شهر خبر داد و گفت: نیازهای سالمندان صرفاً محدود به سرپناه یا مسائل مالی و پرستاری نیست بلکه یکی از مهم‌ترین نیازهای آنها عاطفی است و مدیران وظیفه دارند تا اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را در این مورد انجام دهند.

سید مصطفی موسوی در آیین رونمایی از کارت منزلت شهروندی ویژه پیشکسوتان شهر شیرین‌سو با اعلام این خبر افزود: سالمندی یک واقعیت اجتماعی است و با توجه به وظیفه اجتماعی شهرداری، ما سعی داریم ورود به سالمندی و گذراندن این مقطع از زندگی شهروندان با کیفیت بهتر و همراه با حفظ شأن آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: همواره بیان شده که سالمندی یک مزیت نیز محسوب می‌شود چرا که تجارب سالمندان می‌تواند به شاخص‌هایی برای ارتقا موضوعات اجتماعی تبدیل شود.

موسوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: همواره در آموزه های دینی ما نسبت به احترام و تکریم سالمندان و پدر و مادر تاکید شده است و این موضوع نشان از اهمیت جایگاه سالمندان در دین مبین اسلام و زندگی بشریت است.

شهردار شیرین‌سو با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای سالمندان تصریح کرد: نیازهای سالمندان صرفاً محدود به سرپناه یا مسائل مالی و پرستاری نیست بلکه یکی از مهم‌ترین نیازهای آنها عاطفی است و مدیران وظیفه دارند تا اقدامات و برنامه ریزی های لازم را در این مورد انجام دهند.

وی گریزی نیز به اجرای طرح کارت منزلت شهروندی زد و تصریح کرد: این طرح فارغ از منافع مادی، در راستای تکریم سالمندان و ارائه خدمات در حوزه های مختلف شهری با حفظ جایگاه و منزلت این سرمایه های انسانی است.

وی با اشاره به مزایای کارت منزلت شهروندی اظهارکرد: سالمندان با ثبت نام در این طرح از امتیازات ویژه آن از جمله ارائه رایگان خدمات شهری، بهای خدمات و تخفیف در پرداخت عوارضات شهرداری استفاده می‌کنند.

موسوی ایجاد شادی و نشاط برای سالمندان در ایام کرونا را ارزشمند دانست و تآکید کرد: باید طوری رفتار کنیم تا امید به زندگی و حس سرزندگی در سالمندان همواره احساس شود.

وی ابراز امیدواری کرد این خدمت کوچکی از شهرداری بتواند بخشی از زحماتی را که سالمندان برای شهر متحمل شده‌اند جبران کند و فرهنگ تکریم سالمندان گسترش یابد.

در ادامه بخشدار شیرین‌سو با تقدیر از اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: ثبت نام کارت منزلت می تواند یک اتفاق خوب باشد و همه دستگاه‌ها به ویژه دهیاران موظفند شهرداری را در این راستا یاری کنند.

منصور جمالی آزاد ادامه داد: با توجه به انجام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در بخش شیرین سو می‌توان از ظرفیت کارت منزلت شهروندی پیشکسوتان شهر برای انجام هرچه سریعتر واکسیناسیون استفاده کرد.

در پایان مراسم از تعدادی از هنرمندان شیرین‌سو تجلیل و از پوستر طرح منزلت شهروندی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو