جان جوانان و نوجوانان فارس در تیررس کرونا دلتا


جان جوانان و نوجوانان فارس در تیررس کرونا دلتا

شیراز - ایرنا- در روزهای سختی به سر می بریم، ویروس جهش یافته دلتای هندی، سنین پایین را در استان فارس درگیر خود کرده است، به طوری که بیشترین موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا به سنین پایین اختصاص دارد.

بر اساس مطالبات مردمی ، بنابراین در حال حاضر باید با تلاش مضاعف مسوولان و مدیران سلامت استان، واکسیناسیون علیه کرونا به سرعت به گروه های هدف تزریق شود.

در روزهای گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا و یا دارای علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری شدند که مجموع بیماران بستری از مرز دو هزار و پانصد گذشته است.

دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنجشنبه ضمن بررسی وضعیت تزریق واکسیناسیون در شهرستان های فارس و عدم مراجعه برخی از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن، از فعالان فرهنگی، اجتماعی، روحانیون و مسوولان شهرستان ها خواست تا در زمینه تشویق مردم برای انجام واکسیناسیون علیه این بیماری مجموعه سلامت را بیش از پیش یاری رسانند.

او با بیان نقش سلامت تیم های بهداشتی درمانی در کیفیت خدمات به ویژه در بحران کرونا گفت: لازم است مسوولان شبکه های بهداشت و درمان بر استفاده از ملزومات حفاظتی در برابر کرونا و تهیه تجهیزات رفاهی به ویژه در مراکز انجام واکسیناسیون نظارت بیشتری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین دستور اعزام تیم های نظارتی دانشگاه به شهرستان های استان برای سرعت بخشیدن به انجام واکسیناسیون علیه کرونا را صادر کرد و گفت: واکسیناسیون علیه کرونا با تصمیم کمیته واکسیناسیون و طبق سند ملی مدیریت بیماری کووید۱۹ توزیع و به گروه های سنی در زمان بندی دقیق تزریق می شود.

او با اعلام اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناو در فارس به شدت کاهش پیدا کرده است، از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به اعمال محدودیت های کرونایی در استان و برخورد با متخلفان بهداشتی و تهدیدکنندگان سلامت بیش از بیش اقدام کنند.

تازه ترین آمارهای کووید۱۹ در فارس؛

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان فارس تا امروز، هفتم مرداد ۱۴۰۰، از بهبودی ۲۹۷ هزار و ۳۸۴ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.

سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۶۸ هزار و ۶۹۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۱۴ هزار و ۴۶۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۲۶ هزار و ۲۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۴۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۷ هزار و ۱۱۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی با اعلام جان باختن ۱۹ هم استانی دیگر در اثر کرونا طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را پنج هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و ۷۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، شیوع ویروس کرونا در استان را افزایش می دهد، افزود: بهترین روش برای جلوگیری از گسترش کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج