کیش میزبان چهار رویداد جهانی ورزش‌های رزمی است


کیش میزبان چهار رویداد جهانی ورزش‌های رزمی است

کیش - ایرنا - مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره امسال میزبان چهار رویداد جهانی و آسیایی وزرش های رزمی کاراته و تکواندو است.

عزیز الله فرضی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رویدادها شامل مسابقات جهانی تکواندو و کاراته ناشنوایان و مسابقات آسیایی تکواندو کاراته است.

وی اضافه کرد: این موسسه با همکاری فدراسیون ورزش های ناشنوایان مسابقات آسیایی تکواندو و کاراته را ۲۳ تا ۳۱ شهریور امسال با حضور ۵۰۰ ورزشکار از ۱۵ کشور جهان برگزار می کند.

فرضی پور با اشاره به اینکه مسابقات جهانی تکواندو و کاراته نیز با همکاری فدراسیون های کاراته و تکواندو آذر ماه امسال برگزار می شود افزود: هر چهار رویداد در سالن چند منظوره المپیک کیش برگزار می شود و این موسسه از هم اکنون به دنبال رفع برخی کاستی های مورد نظر فدراسیون ها برای میزبانی شایسته است.

کیش دارای ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد