همه عوامل برای صعود قیمت طلا محیاست


امروز قیمت طلای جهانی 15 دلار در هر اونس افزایش یافت و طبق نظر تحلیلگران روند قیمت طلا در ماه های آینده همچنان صعودی خواهد بود.

امروز قیمت طلا به علت پایین نگه داشتن نرخ بهره در آمریکا و نیز کاهش ارزش دلار به کمترین میزان طی دو هفته گذشته، 15 دلار در هر اونس افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،امروز قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی به دلیل عدم تمایل بانک مرکزی آمریکا به تغییر نرخ بهره در این کشور، با افزایش مواجه شد، البته کاهش ارز دلار نیز به افزایش قیمت طلا کمک کرد.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی 15 دلار در هر اونس افزایش یافت و به قیمت 1822 دلار معامله شد، قیمت این فلز امروز در کمترین زمان 1814.7 دلار و در بیشترین زمان به قیمت 1822 دلار به فروش رفت, قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 56 دلار افزایش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 153 دلار کاهش داشت.

در گروه سایر فلزات گرانبها نیز قیمت نقره 35 سنت افزایش داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 25.9 دلار به فروش رفت، فلزات پلاتینوم و پالادیوم نیز افزایش هایی به ترتیب 8 و 22 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت: «پس از اینکه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا، لحن بسیار ملایمی در باره افزایش نرخ بهره در این کشور از خود نشان داد، سرمایه گذاران به سمت فلز زرد روی آوردند که قیمت را در بازار بالا کشید.»و اکنون سرمایه گذاران فلز زرد آمارهای بیکاری آمریکا را برای تصمیم گیری روی فلز زرد رصد می کنند.

علاقه سرمایه گذاران و تقاضا دو فاکتور تعیین کننده برای قیمت طلا هستند؛ در حال حاضر با توجه به اوج گیری دوباره کرونا دلتا در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا نگرانی سرمایه گذاران در خصوص وضعیت بازارهای مالی تشدید شده است و آنها دوباره به سمت سرمایه های امنی نظیر طلا روی آورده اند و بالا بودن تقاضا برای این فلز گران بها مانع کاهش قیمت آن در ماه های اخیر شده است.

همه عوامل برای صعود قیمت طلا محیاست

بر اساس گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار نیز عامل دیگری برای افزایش تند طلا در بازار شده است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت: « ارزش شاخص دلار به کمترین میزان دو هفته گذشته رسیده و از آنجایی که کاهش ارزش دلار، طلا را برای خریداران با دیگر ارزها ارزانتر می کند، باعث افزایش تقاضا و افزایش قیمت شده است.»

تحلیلگران می گویند: « نقطه مقاومت طلا در هفته آتی روی رقم 1830 تا 1840 دلار در هر اونس خواهد بود.»

شورای جهانی طلا هم گفته است، تقاضا برای طلا در نیمه دوم امسال به دلیل خرید از سوی بانک مرکزی و سرمایه گذاران به بیشترین سطح سه ماهه رسیده است.



همه عوامل برای صعود قیمت طلا محیاست

صعود قیمت طلا ادامه دارد

با توجه به آنکه در هر بحرانی طلا به عنوان یک پناهگاه امن نمایان می شود احتمال اینکه روند قیمت طلا در ماه های آینده صعودی باشد بالا است؛ تحلیلگران در اتحادیه بازار شمش های لندن بر این باورند که قیمت طلا در ماه های آینده ۱۱.۵ درصد افزایش خواهد یافت و به طور متوسط به هزار و ۹۷۴ دلار خواهد رسید.

به گفته این تحلیلگران واکسیناسیون عمومی به طور قطع نرخ شیوع کرونا در جهان را کاهش خواهد داد اما نقدینگی تزریق شده در بازار و کسری بودجه در ماه های آینده به قوت خود باقی خواهند ماند.

طبق آخرین براوردهای صورت گرفته کسری بودجه دولت انگلیس در دوازده ماه منتهی به مارس به ۳۰۳.۱ میلیارد پوند ( ۴۲۰.۸ میلیارد دلار) افزایش یافته که این رقم معادل ۱۴.۵ درصد کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است و در ایالت متحده آمریکا نیز میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه می به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها