کمک 3.3 میلیارد دلاری واشنگتن به اسرائیل


کمک 3.3 میلیارد دلاری واشنگتن به اسرائیل

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با هدف افتتاح دفتر ارتباطی این رژیم در رباط، به مراکش سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۱ و ۱۲ آگوست آینده به منظور افتتاح دفتر ارتباط رژیم صهیونیستی در رباط، به مراکش سفر خواهد کرد.

یائیر لاپید تصریح کرد که در این سفر با مسئولان مراکشی به منظور تسریع اجرای توافقنامه‌های امضا شده دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این اولین سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مراکش خواهد بود.

مغرب در راستای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی در دهم دسامبر گذشته حرکت کرد و این در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی مورد مناقشه با جبهه پولیساریو است.

مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که سال گذشته، رسما و علنا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد؛ هر چند مناسبات پیدا و پنهان میان دو طرف سالها برقرار بوده است.

کمک ۳.۳ میلیارد دلاری واشنگتن به رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری عبری زبان "روترنت" امروز پنجشنبه اعلام کرد که کاخ سفید با کمک ۳.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

سازمان ملل خواستار تسریع در بهبود اوضاع در نوار غزه شد

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین "اوچا" بر ضرورت تسریع در روند بهبود اوضاع این باریکه تاکید کرد و خواستار ارائه راه حلی سیاسی برای منازعه فلسطینی اسرائیلی شد.

این نهاد بین‌المللی در گزارشی پیرامون نتایج جنگ ۱۱ روزه اخیر در غزه در شورای امنیت تصریح کرد که نباید از حل منازعه فلسطینی اسرائیلی، پایان اشغالگری در فلسطین و تحقق راه حل تشکیل دو کشور با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی غافل شد.

در این گزارش آمده که خسارت‌های جنگ اخیر برای غزه طبق برآوردهای بانک جهانی و اتحادیه اروپا حدود ۲۹۰ تا ۳۸۰ میلیون دلار برآورد شده و خسارت‌های اقتصادی نیز حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)