آذربایجان غربی شادمان از عیدالله اکبر


آذربایجان غربی شادمان از  عیدالله اکبر

ارومیه- ایرنا- شهرهای مختلف آذربایجان غربی همزمان با عیدسعید غدیرخم، عیدالله اکبر غرق در شادمانی و سرور بوده و مردم شهرستان های مختلف با برپایی آیین های ویژه ای همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، این روز بزرگ را جشن می گیرند.

به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان غربی در جشن هایی که بیشتر به صورت مجازی برگزار شد، حضور یافته و عشق و ارادت خود را به حضرت علی (ع) و ائمه اطهار نشان دادند.

بسیاری از مردم آذربایجان غربی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشعار مختلفی را در وصف عید سعید غدیرخم، با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

انتشار فیلم های مختلف از جشن های سال های گذشته و همچنین عکس هایی از مراسم بزرگداشت روز عید غدیرخم در سال های گذشته، از جمله دیگر اقدامات مبتنی بر شور و شعف جوانان آذربایجان غربی برای بزرگداشت عیدالله اکبر بود.

همچنین مردم آذربایجان غربی با ارسال پیامک از طریق تلفن های همراه یا استفاده از شبکه های مجازی، این روز را به همدیگر تبریک می گویند.

از شب گذشته نیز شاهد عقد و عروسی جوانان در آذربایجان غربی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و بسیاری از زوج های جوان، این روز و شب را برای روز جشن عروسی و ازدواج خود انتخاب کرده و آن را خوش یمن می دانند.

سنت بسیار خوب دیگری که طی سال های اخیر در آذربایجان غربی راه افتاده، پخت نذری و احسان دادن به فقرا، نیازمندان و مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی است که استقبال بسیار خوبی نیز از آن شده است.

بسیاری از مردم شهرها و روستاهای آذربایجان غربی ضمن احسان دادن غذا در روز عید سعید غدیرخم، روایاتی را نیز در خصوص این روز بزرگ و شخصیت والا و بی نظیر امام علی (ع) بر روی ظرف غذاها نگاشته اند که سنت بسیار خوبی به شمار می رود.

امروز همچنین با مساعدت دادگستری آذربایجان غربی، ۱۹ زندانی زندان های استان به مناسبت عید سعید غدیرخم آزاد شده و به جمع خانواده های خود بازگشتند که اقدامی بسیار خوب در بزرگداشت این روز عظیم است.

خیابان شهید سلیمانی در امتداد خیابان امام ارومیه نیز طی روزهای اخیر به ویژه امروز، پنجشنبه مملو از عاشقان حضرت علی (ع) بوده که در جشن های مربوط به عید غدیر شرکت کرده اند.

در عید سعید غدیرخم امسال همچنین آش نذری در ۱۴۰ محله شهرستان های مختلف استان پخت و توزیع شده است.

همچنین ۲۰ هزار پرس غذری گرم به همین مناسبت در آذربایجان غربی طبخ و بین نیازمندان عرضه شده است.

امروز، پنجشنبه همزمان با ۱۸ ماه ذیحجه، عید سعید غدیرخم است که در روایات اسلامی از آن به عنوان عیدالله اکبر یاد شده است.

در این روز، پیامبر اعظم (ص) در بازگشت از حجه الوداع، حضرت امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود به امت اسلامی معرفی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان