عادی انگاری مردم و خطر اوج گیری دوباره کرونا


عادی انگاری مردم و خطر اوج گیری دوباره کرونا

اهواز - ایرنا - دبیر شورای سلامت اهواز گفت: عادی انگاری مردم خطر اوج گیری دوباره این ویروس منحوس را در پی داشته و باعث به صدا درآمدن زنگ خطر در اهواز و استان می شود.

مهران احمدی بلوطکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از افراد، تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از این ویروس در سطح شهرستان روند صعودی دارد که این موضوع نگران کننده است.

وی با بیان اینکه باید هشدارها را جدی بگیریم تا از کرونا در امان باشیم گفت: شهروندان باید دورهمی های خانوادگی و برگزاری مراسم عزا و عروسی و عادی انگاری را کنار بگذارند و زندگی خود را با وجود خطر کرونا تطبیق دهند، چون هنوز ویروس در حال انتشار در جامعه است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در شرایط فعلی که کرونا سلامت افراد جامعه را تهدید می کند، هر یک از شهروندان دارای مسئولیت اجتماعی است و باید با رعایت نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی و عدم خروج غیرضروری از منزل به کنترل بیماری کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه روند بیماری در اهواز افزایشی است و احتمال قرمز شدن این شهرستان وجود دارد افزود: بیشترین موارد ابتلا به بیماری در اهواز از نشست های خانوادگی و ترددهای درون و برون شهری است که مردم باید خطر بیماری را جدی بگیرند.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه روند واکسیناسیون به خوبی در حال انجام است و تاکنون حدود یکصد هزار دز واکسن در غرب اهواز تزریق شده است گفت: برای رهایی از بیماری باید جمعیت بیشتری از مردم را واکسینه کنیم به همین دلیل از واجدین شرایط درخواست می کنیم که برای تزریق واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی افزود: امروز صبح با وجود تعطیلی ادارات و ارگان ها همکاران ما در مراکز مشغول به کار بوده و واکسیناسیون کادر پلیس راهور، عوامل اجرایی انتخابات، گروه سنی بالای ۴۵ سال و بیماران خاص را انجام دادند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!