مشارکت مردم در اجرای عدالت باید جلب شود


مشارکت مردم در اجرای عدالت باید جلب شود

کرمان- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمان یکی از ابعاد مهم سند تحول دستگاه قضایی را مردمی بودن این دستگاه دانست و گفت: از ابعاد مردمی بودن این سند این است که مشارکت مردم در اجرای عدالت جلب شود.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در آیین افتتاح ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت اظهارداشت: دستگاه قضایی باید از تمام ظرفیت های مردمی و نهادهای مدنی و اجتماعی استفاه کند تا از دعاوی، اختلافات و جرائم پیشگیری شود و این امر جز با مشارکت مردم تحقق پذیر نخواهد بود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: در مواردی که دعاوی شکل می گیرد و جرمی به وقوع بپیوندد باید برای رسیدگی و حل اختلاف از ظرفیت های مدنی و نهادهای حاکمیتی استفاده شود که شوراهای حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی در این راستا شکل گرفته اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دعاوی مهم باید به دستگاه قضایی وارد و از ورود پرونده ها و اختلافات حوزه های ملکی، ارث، خانوادگی و .... به دادگاه ها جلوگیری شود.

حضور رئیس قوه در بند تکفیری ها و مردمی بودن
موحد در ادامه به حضور رئیس قوه قضاییه در بند تکفیری ها اشاره و بیان کرد: مردمی بودن به این معنا است که در کنار مردم باشیم، با مردم حرکت و مشکلات و دردهای مردم را درک کنیم و هر آنچه در توان داریم را برای کمک به مردم به کار گیریم.
وی با اشاره به این مطلب که اقدامات خوبی در قوه قضاییه آغاز شده و نور امیدی در دل مردم تابیده است اظهارداشت: تمامی اجزای حاکمیت باید خود را خدمتگزار مردم و در کنار مردم ببینند و سند تحول قضایی و مدیران قضایی کشور نیز این مسیر را طی کنند تا مردم باور کنند که این دستگاه مربوط به خودشان است و در آن زمان است که قدردان این دستگاه خواهند بود.

توسعه فیزیکی دادگستری ها
رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به توسعه فیزیکی انجام شده در دستگاه قضایی استان کرمان، عنوان کرد: ساختمان شهید قدوسی با حضور ویدئو کنفرانسی ریاست وقت قوه قضائیه و نیز ساختمان دادسرای شهربابک در سال جاری افتتاح شده است.
وی گفت: روند اجرایی ساختمان های دادگستری رابر و ارزوئیه نیز در دست تکمیل است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این ساختمان ها خواهیم بود.
به گزارش ایرنا ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت که روز گذشته در زمینی به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، در سه طبقه و با یک هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده است. کار احداث این ساختمان از بهار ۹۷ آغاز شد و با صرف چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی روز گذشته به بهره برداری رسید.

انجمن های حمایت از زندانیان درآمدزایی کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان که از دیروز تا امروز (جمعه) در بافت حضور داشت در جمع اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان نیز بر حرکت این انجمن ها به سوی فعالیت های دارای درآمدهای پایدار و نیز استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی شهرستان به این منظور تاکید کرد.

به گفته موحد پیگیری های لازم برای تامین مکان مناسب انجمن حمایت از زندانیان از سوی دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها انجام خواهد شد و تاکنون نیز ۸۶ میلیون تومان در این راستا پرداخت شده است.

شهرستان بافت در ۱۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...