همزمان با بازسازی واقعه غدیر 25 هزار پرس غدا در میبد توزیع شد


همزمان با بازسازی واقعه غدیر 25 هزار پرس غدا در میبد توزیع شد

یزد- ایرنا- همزمان با روز 18 ذی‌الحجه با حرکت کاروان « اشراق ولایت » واقعه غدیرخم در شهر میبد بازسازی و به گفته دست اندرکاران این مراسم 25 هزار پرس غذای گرم بین مردم توزیع شد.

به گزارش ایرنا، پیشینه حرکت کاروان یادشده مربوط به سال ۱۳۸۵ است که هر سال در چنین روزی مردم هنگام ظهر از میدان شهرداری حرکت می کنند و پس از عبور از خیابان های امام (ره)، سلمان فارسی و میدان ۱۲ امام ، به سمت حسینیه بزرگ فیروزآباد حرکت خود را ادامه می دهند و مراسم نمادین بیعت مردم با حضرت علی (ع) برای جانشینی پیامبر اسلام (ص) برگزار می شود.

در طول مسیر نیز موکب‌های مستقر است و کسبه با تهیه شربت با رعایت نکات بهداشتی از مردم پذیرایی می کنند و شکلات‌هایی بر سر و روی مردم از سوی افرادی که لباس سبز( سادات) برتن دارند، پاشیده می‌شد.

امروز تعدادی از شهروندان میبدی، عید غدیر را با رعایت نکات بهداشتی برگزار کردند و برخی افراد هم نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی اعتنا بودند .

در پایان مراسم یادشده اعضای کاروان اشراق ولاییت نیز مردم را با غذای نذری همچون سال‌های گذشته که در محله فیروزآباد پخت شده بود ، پذیرایی کردند.

به گفته راضیه دهقانی مسوول مرکز مثبت زندگی ۱۰۷۱۳ یک هزار و ۲۰۰ پرس غذا نیز از سوی کاروان اشراق ولایت به این مرکز اهدا شد که با همکاری همکاران مرکز بین مددجویان زیرپوشش به صورت حضوری و در منازل به آنها تحویل شد.

همزمان با بازسازی واقعه غدیر 25 هزار پرس غدا در میبد توزیع شد

در محله‌ها و مکان‌های دیگر نیز مانند فاطمیه شهرک شهدا در ساختمان قدیم آموزش و پرورش با توجه به دعوت نامه‌های گذاشته شده در فضای مجازی بسته های غذایی بین مردم توزیع شد.

بسیاری از مردم میبد اعم از دست اندرکاران هیات‌های مذهبی ، سپاه ،بسیج و گروه های مختلف مردمی در برگزاری مراسم‌ دهه ولایت مشارکت و همکاری دارند و خیابان‌ها و سر در پایگاه‌های بسیج را آذین بندی کردند.

امروز بعد از نماز مغرب و عشا هم مراسم‌هایی از جمله حرکت کاروان سنتی میبد از مسجد مهدیه به سمت مسجد جامع و از آنجا به سوی امامزاده سید صدرالیدن قنبر نیز برگزار می‌شود.

میبد بیش از ۱۷ محله و آبادی دارد و در هر کدام از محله‌ها ، مردم در برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی به مناسبت های گوناگون مشارکت و همکاری دارند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج