امام‌جمعه یزد: غدیر سند حقانیت شیعه است


امام‌جمعه یزد: غدیر سند حقانیت شیعه است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد از واقعه غدیر به عنوان سند حقانیت شیعه یاد کرد و گفت: رها کردن امت اسلام پس از پیامبر (ص) عقلانی نبود و این واقعه مسیر تداوم اسلام واقعی است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشستی از این واقعه به عنوان رحمت خداوند یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) برای هدایت امت، کسی را به عنوان جانشین خود تعیین کرد که افضل و اکمل افراد و نزدیکترین شخص به آن حضرت بود.

وی ادامه داد: اولین کسی که از کودکی همراه پیامبر اسلام در همه جنگ‌ها و سختی‌ها و در عرصه‌های سرنوشت‌ ساز در کنار پیامبر بزرگوار اسلام بود و هر کجا پیامبر در تنگنا قرار می‌گرفت کارگشا بود حضرت، علی (ع) بود.

امام‌جمعه یزد اظهار کرد: حضرت علی (ع) در همه صحنه‌ها با نیروی جوانی و پشتکار، قدرت، همت و امدادهای الهی در کنار پیامبر بود و در تمامی زمینه‌ها از پیامبر(ص) همراهی می کرد.

ناصری با اشاره به اینکه پیامبر اسلام مامور شد تا این شخصیت بزرگوار را جانشین خود کند، گفت: تعیین جانشین، امری الهی و عقلانی بود زیرا در شرایطی که قرار بود آن حضرت پس از سال‌ها تبلیغ و ترویج اسلام امت را تنها بگذارد، رها کردن و بلاتکلیف گذاشتن امت عقلانی نبود.

وی تصریح کرد: در آن زمان اسلام به تمامی معنا گسترش نیافته بود و دشمنان بسیاری داشت که در صدد خالی یافتن عرصه بودند بنابراین پیامبر باید شخصی را به عنوان جانشین خود معرفی می‌کرد که مسیر را تا قیام قیامت، نسل به نسل ادامه دهد و لازمه تحقق این امر، جانشینی فردی آشنا با پیامبر (ص) و از اهل بیت (ع) باشد.

ناصری با اشاره اینکه همه ما باید به ضرورت این معنا که پیامبر امت خود را بدون سرپرست رها نمی‌کند، برسیم ، بیان کرد: غدیر جایگاه الهی و خدایی دارد و عنایت پروردگار است و حقیقت‌های بزرگی با عیدغدیر آشکار شد.

وی با تشریح واقعه غدیر و نقل این واقعه از طرف افراد معتبر شیعه و سنی عنوان کرد: غدیر حدیث متواتر است و کسی نمی‌تواند آن را منکر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تشریح موقعیت مکانی واقعه غدیر گفت: خداوند متعال به پیامبر ابلاغ کرد که اگر جانشین خود را معرفی نکنی رسالت را نیمه کاره رها کرده‌ای و بر اساس منطق انسان‌هایی مثل پیامبر که مسوولیت معنوی بزرگ داشتند باید برای آینده مردم فکری کرده باشند و مردم را رها و سرگردان رها نکنند.

ناصری تصریح کرد: اسلام از همان زمان دشمنانی داشت اگر پیامبر جانشینی برای خود تعیین نمی‌کرد، به آن ضربه‌های جدی وارد می‌کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا