فرماندار: وضعیت کرونا در دلفان نگران کننده است


فرماندار: وضعیت کرونا در دلفان نگران کننده است

خرم‌آباد - ایرنا- فرماندار دلفان گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان بسیار حاد و نگران کننده است و ظرفیت تنها بیمارستان شهر در حال تکمیل است.

"نورالدین درمنان" روز پنچشنیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر مبتلایان به کرونا در این شهرستان در روزهای اخیر بر اثر ویروس جدیدی است که به تازگی وارد کشور شده و قدرت سرایت و انتشار بسیار بالایی دارد و هر فرد بیمار می تواند بیش از ۵۰ نفر را درگیر و آلوده به کرونا کند.

وی اظهار داشت :وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان و سیر خطرناک صعودی ابتلا و بستری های کرونایی و با توجه به محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان، شرایط کرونایی در دلفان نگران کننده است.

درمنان افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، عروسی و عزا می تواند مانع شیوع بیشتر کرونا شود که همه باید نسبت به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که هنوز واکسیناسیون عمومی انجام نشده تنها راه مقابله با این ویروس رعایت موازین بهداشتی و تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها در وضعیت قرمز است تا شرایط اندکی بهبود یابد.

فرماندار دلفان بر تشدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و افزود: با هماهنگی اصناف، اداره صمت و نیروی انتظامی برخورد جدی با متخلفان تشدید شود و نیروی انتظامی و بسیج نیز همکاری بیشتری با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته باشند.

چهار بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان لرستان جان باختند و شمار قربانیان به یکهزار ۹۸۰ نفر رسید.

۶۳۰ بیمار جدید کووید ۱۹ نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۳۱ هزار و ۵۲۶ نفر رسید.

هم اکنون بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت، الیگودرز، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز، رومشگان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی